testy
sister
Dobry den, Chtela bych se zeptat na testy, ktere neznam: jedna se o nejake tycinky, vypadajici jako teplomer. Vlozi se do moci a podobne jako tehotensky test se tam snad zobrazi carkami posititvni/negativni THC, amfetaminy. Existuje takovy nejaky test a nakolik je opravdu spolehlivy? Zavisly tyto testy dela doma, sam v koupelne, a a musi je ukazovat rodicum. Pry jsou negativni. Tento zavisly vsak je ? nitrozilni konzument pervitinu, nebo snad neni, podle testu. Ovsem, kdyby prodelal detox,asi by si toho spolubydlici (rodice) vsimli...(sam, po 5 letech perniku????) Jak byste radili rodicu delat testy, aby zavisly nemohl svindlovat, a ktere testy byste doporucili? (Kouri THC, pervitin, halucinogeny, mozna vic...) Dekuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Existují jednorázové testy na drogy ze vzorku moči, dají se koupit v lékárně či přes internet (buď na stránkách lékáren nebo výrobců testů např. na www.lekarna.cz nebo na www.dynex.cz, www.elisabeth.cz). Dají se koupit testy buď na jednotlivé drogy (mimo jiné na pervitin, obvykle na těchto testech označovaný jako metamfetamin či zkratkou mAMP) nebo na několik drog zároveň (tzv. multipanel, kde můžete mít 2 a více sledovaných drog v různých kombinacích). Test na jednotlivou drogu stojí cca 100 Kč, multipanely stojí více. Tyto testy jsou poměrně spolehlivé a častěji, než že by vykázaly falešnou negativitu, tak mohou vykázat falešnou pozitivitu (test ukazuje, že droga byla užita, i v případě, že tomu tak nebylo - pokud testovaný s výsledkem nesouhlasí, je pak potřeba udělat test laboratorně, což je sice 100% spolehlivé, ale mnohem dražší). Co se týče průběhu testování, pokud si test dělá testovaný sám, aniž by to někdo viděl a test je pak negativní, přetsože všechny příznaky ukazují na užívání drog, tak s největší pravděpodobností testovaný podvádí... k tomu se nedá nic jiného říct. K tomu, aby byl test skutečně průkazný, je potřeba, aby dotyčného na WC někdo hlídal, závislý člověk si dokáže najít způsob, jak test obejít (použití cizí moči, naředění vlastní moči, použití jiné tekutiny). I když to vypadá divně, tak jediným způsobem, jak to skutečně ohlídat, je dívat se dotyčnému na přirození, zda opravdu močí na proužek testu... Testy je také potřeba dělat pravidelně, pervitin se dá detekovat z moči při občasném užívání cca týden po posledním užití, v případě dlouhodobého užívání i déle. Typ testu záleží na tom, co chtějí rodiče sledovat, předpokládám, že zásadní problém je s pervitinem, takže by jim stačil test na pervitin, ale samozřejmě mohou požadovat testování i na jiné látky. Nejdůležitější věcí ovšem je - co rodiče udělají, pokud bude test pozitivní? Jaké z toho vyvodí důsledky? Mají rozmyšleno, jak se zachovají, jaké stanoví sankce? Samotné testování situaci totiž v zásadě nijak neřeší...