Detox po pervitinu
Jak mám reagovat, pomoc, co můžu očekávat, když je dcera bez pervitinu čtvrtý den? Hrozí nějaká její reakce. Jak se mám zachovat. Chce s tím přestat. Jsme spolu doma. Jak jí mám zaměstnat a co jí povolit. Kdy může sama ven? Kdy jí můžu zase věřit? Děkuji matka

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, je dobře, že píšete. Uvádíte, že Vaše dcera je od pervitinu 4. den, neuvádíte jaké ty čtyři dny byly...závislost na pervitinu je především psychická a i když Vaše dcera zvládla čtyři dny pervitin neužít určitě chuť na něj se dostaví. Ty první dny bude asi spíše unavená a více pospávat. Uživatelé při konzumaci pervitinu i několik dní nespí, proto se pak dostaví silná únava až vyčerpanost. Ptáte se na možnou reakci, určitě se dostaví výrazné výkyvy v náladách, podrážděnost, nevrlost. Píšete, že Vaše dcera chce sama přestat. To je určitě hodně dobré rozhodnutí, ale vzhledem k všeobecně známým zkušenostem by bylo zcela nejlepší, aby Vaše dcera nastoupila do nějakého léčebného programu specializovaného na léčbu závislostí, existují i možnosti ambulantní léčby. Jako první krok bych v tuto chvíli viděla zkontaktovat nejbliší kontaktní centrum pro uživatele drog a dohodnout si konzultaci s odborníkem. Ten by Vám pomohl učinit další kroky, popřípadě zprostředkoval a doporučil léčbu. Napište odkud pocházíte a my Vám pošleme kontakt na vhodné odborné zařízení v místě Vašeho byliště. Přestat brát drogy je opravdu "běh na dlouhou trať" a bez vhodné léčby to většinou dobře nekončí. Ale neztrácejte naději a pokuste se dceru motivovat ke konzultaci s odborníkem. Spoustě lidem se podařilo ze závislosti na drogách dostat a dnes žijí plnohodnotné životy - k tomu je ale obvykle třeba odborná léčba, posléze doléčování. Držím palce, Vám přeji hodně sil a napište.