jak pomoci od pervitinu,velmi nutné 2
pjotr
Dobrý den,určitě mám zájem o nějakou osobní schůzku,moc mi na tom záleží.Jsme z Mostu.Co se týče doby braní pervitinu,je to zhruba půl roku, v dávkách nebo spíše dvou až tří denních jízdách po zhruba 2 až 4 čárách za 200kč a to cca 3-4x v měsíci.První halucinace se objevila cca po třech měsících,byla silná a poměrně hrozivá.Dále,ale to nemůžu s určitostí říci,měla měsíc pauzu.I když,jak sama říkala,pochopila,že jsou to bludy,přišly další byly asi tři,ve kterých tvrdila,že z ní dělám jenom blázna,že jí chci poslat do blázince atd..Poslední "haldu"jsme zkrátka nezvládli a ukončili náš do té doby až na malé vyjímky bezproblémový život.Nevěří mi.Popisy příznaků z vaší poradny jí absolutně nezajímají. Momentálně se nestýkáme tak často a když se spolu bavíme,vše mi vyčítá,uzavírá se do sebe,je urážlivá,slovně mě napadá,vyjíždí na mne,lže,vymýšlí si,rozhádala se se všemy,kromě své kamarádky,která v pervitinu lítá taky. Byl bych rád,kdyby jste se mi mohly co nejdříve ozvat s odpovědí.Pochopí někdy,že opravdu to byly,jen bludy a pokud máte nějaké zkušenosti,chci se zeptat,jestli mi někdy dokáže odpustit,pochopit mé starosti,které určitě nejsou jen tak vymyšlené,kdyby došlo k té nejhorší variantě a řešila by to sociálka?Mám obavy,že po dobrém se mi jí nepodaří přesvědčit,protože vím,mám zjištěno,že v době měsíční pauzy,si sháněla piko přes tu samou kamarádku,se kterou se momentálně stýká.Cca před týdnem si kupovala a to z větší části na dluh,i když tvrdí velice zarytě,že to nebylo pro ni.Zaplatila své poslední peníze,které měla za fet a vůbec nemyslela na své okolí a na děti.Nevím si rady. Děkuji mnohokrát

Odpověděl:
Dobrý den, za předpokladu, že vaše přítelkyně bere pervitin půl roku, by pro ni byla zřejmě dostačující nějaká ambulantní léčba. Problém je v tom, že si nepřipouští, že ji i vaše děti její užívání pervitinu nějak ohrožuje a odmítá o tom s vámi komunikovat. Takže ji přesvědčit, aby se sebou něco dělala, bude dost obtížné. Nicméně, pokud má v péči vaše děti, a to, nakolik je schopna se o ně postarat je řekněme problematické, určitě máte právo nějak zasáhnout, byť se jí to nebude líbit. Myslím, že je moc fajn, že jste ochoten to zajít někam probrat osobně, takovéto situace se na internetu řešit úplně nedají. Doporučila bych vám, abyste se obrátil na Kontaktní centrum Most, které poskytuje pomoc a poradenství nejen závislým, ale také jejich blízkým. Je potřeba tam nejdříve zatelefonovat a ke konzultaci se objednat. Adresa je Dům humanity, P. Jilemnického 1929, 434 01 Most 1, email: kcentrum.most@telecom.cz, telefon: 476 102 288. Pokud by se v souvislosti s péčí o děti objevily konkrétní právní problémy, můžete se obrátit na Právní poradnu A.N.O. v Praze, která poskytuje bezplatné právní poradenství v souvislosti s drogovou problematikou. Kontaktní údaje naleznete na těchto stránkách v pravém sloupci. Bohužel, není možné předem odhadovat, jak se váš vztah bude nadále vyvíjet a kdy vaše přítelkyně na své chování získá nějaký náhled. Přeji vám samozřejmě, aby to bylo co nejdříve. V každém případě bych se ale snažila s ohledem na vaše děti současný nevyhovující stav nepodceňovat. Hodně štěstí a když tak dejte vědět, jak to vypadá.