syn
jitka
dobrý den,mám problémy se synem-bude mu 20let.Zhruba od 16let popíjel alkohol.Ale docházka do školy byla dobrá...žádné záškoláctví.Ted v březnu zničeho nic školu sám přerušil.začal se chovat divně.Našla jsem mu nějaké rozdrcené prášky...na kusu plastiku.Asi do vína či co.Ale ted poslední dobou se přestel mýt...courá po městě...ted přišel domů po 4dnech.jen tak se poflakuje.Začalo to od té doby,co jsme mu řekli,že ho živit nebudeme.bud si najde práci,nebo at si hledá bydlení.Práci odmítá.že by jel v nějakých drogách si nemyslím...to spíše to víno,na nic jiného peníze nemá a kamarády také ne.V pařákách chodí navlečený...dvoje kalhoty a mikinu se zimní vestou.Prej vypadá větší!!Přes měsíc se nekoupal.už vážně smrdí...nevíme co s ním...k nějakému psychol.odmítá..ani na to téma se odmítá bavit.Na svůj věk je dost nevyzrálý.Může to být nějaká psychická porucha a co s tím?Jsme vážně už na nervy.Doma se nic neztrácí...ale odejít z domu chce,ale nemá kam...jak říká.Jsme z Lounského kraje...poradíte kde bych našla nějakou pomoc?Mockrát děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, potíže se synem jsou pro Vás určitě velkou zátěží. Zmiňujete, že navštívit vhodného odborníka, který by s ním pohovořil, odmítá. Potíž je v tom, že Váš syn je již dospělý, tudíž sám za sebe a za svoje chování zodpovědný. Jestli jde o psychickou poruchu takto přes internet nezjistíme, to by opravdu musel navštívit odborníka, který by ho vyšetřil, posléze diagnostikoval nebo naopak psychickou poruchu vyloučil. S ohledem na to, co popisujete, ji určitě nelze vyloučit. Nejlepší by bylo kdyby se Vám podařilo syna přesvědčit a k náštěvě nějakého vhodného odborného zařízení motivovat. Ale chápu, že to asi není jednoduché. Píšete, že doma jste už z toho "na nervy" - možná by bylo pro Vás užitečné, aby jste prozatím odborné zařízení navštívili Vy. Vypovídat se z Vašeho problému, poradit se o dalších krocích, načerpat informace jaké jsou možnosti, či se poradit s jinými rodiči jak postupovali, poslechnout si i jejich příběhy a třeba i rady co zafungovalo u nich... Píšete, že jste z Lounského kraje. Mohli by jste zkontaktovat K-centrum Most-Dům humanity, P.Jilemnického 1929, Most 1 tel : 476 104 877, email: kcentrum.most@telecom.cz, provozní doba pondělí až pátek 8.00-16.30, je nezbytné si předobjednat konzultaci-pro osoby blízké uživatelů na tel.lince 476 102 288 a dohodnout si termím. Nemusíte se ničeho obávat, tato služba je bezplatná a můžete zcela anonymně. Nevím jak je pro Vás dostupná Praha, ale kdyby pro Vás nebyl problém dopravit se do Prahy, mohli byste se obrátit s Vaším problémem přímo na Poradnu pro rodiče. Tato poradna je jedním z mnoha zařízení občanského sdružení Sananim, která se zabývá léčbou a prevencí závislostí. Sídlí v prostorách kavárny Cafe Therapy ve Školské 30 na Praze 1.. Tak jako u předchozího zařízení se musíte předem telefonicky objednat na číslech 284 824 234, 739-268 527 ( Mgr.Črnáctá Šťepánka ), provozní doba poradny pondělí až pátek 9.00-19.00, email : ctrnacta@sananim.cz. I služby v této poradně jsou bezplatné a i tam můžete svůj problém řešit anonymně. Kdyby pro Vás dostupnost Mostu i Prahy byla komplikovaná napište odkud přesně pocházíte a zkusíme pro Vás najít nějaké vhodnější zařízení. Držím palce a přeji hodně sil do dalších dní !