Vliv marihuany na dítě při početí dítěte
Marci
Dcera před rokem porodila syna, je to nádherný chlapeček. Žije s přítelem, který vystupuje jako seriozní člověk. Když jsem se ovšem dozvěděla, že kouřil a ještě pořád kouří marihuanu, tak mě to opravdu šokovalo. Dle mého názoru jsou tihle lidé nespolehlivý a nezodpovědní. Jeho tvrzení, že přestane aš se maličký narodí, aš bude mít rok, aš z toho bude mít rozum...Mám obavu o dceru i o chlapce, protože dcera byla vždycky energická a dokázala si jít za svým a dnes je zamlklá a bez zájmu. A o maličkého mám též obavy. Pokud někdo užívá drogy a počne dítě, tak to má určitě vliv na vývoj dítěte. Děkuji

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, intoxikace marihuanou u muže v době početí nemá vliv na vývoj plodu ani na pozdější vývoj dítěte, v tomto ohledu nemusíte mít o vnoučka strach. Lidé, kteří užívají drogy, se opravdu chovají nezodpovědně – riskují řadu problémů, ať již zdravotních nebo psychických či právních, pokud se jedná o drogy nelegální. Pokud bych se měla vyjádřit k situaci, kterou popisujete, potřebovala bych vědět více informací. Jinak závažná bude situace, pokud přítel Vaší dcery bude kouřit pouze příležitostně, dejme tomu jednou týdně a jinak se bude řádně starat o rodinu (tím vůbec užívání marihuany, byť příležitostné, nechci schvalovat) a jinak pak situace, kdy přítel bude kouřit každý den a bude většinu dne pod vlivem THC, nebude chodit do práce, nebude se starat o rodinu, nebude schopný vychovávat syna a vůbec jeho životní styl bude zcela jiný, než by tomu u partnera a otce mělo být. Také z Vašeho dotazu není úplně jasné, jak jste se informaci o tom, že přítel kouří marihuanu dozvěděla – jsou informace důvěryhodné? Zeptejte se na to dcery, zeptejte se i na to, zda nemá nějaké problémy, promluvte si s ní o svých obavách o ni a o vnoučka, o tom, že se Vám zdá být jiná, než bývala. Pokuste se řešení nechat především na dceři, případně společně na dceři a příteli - je dospělá a za svůj život plně zodpovědná (je její věcí, zda je situace pro ni únosná a zda ji chce či nechce řešit, zda od Vás bude chtít pomoc nebo nikoliv). Zkuste jí nabídnout občasné hlídání vnoučka – může být vyčerpaná z péče o dítě a na zájmy nemá dost času. Mějte se hezky.