Sandy
Dobry den, prosim o znovuzaslani Vasi odpovedi na muj dotaz podany dne 2.8., Vase odpoved nejde otevrit ani v mem e-mailu ani ve Vasi poradne..Velmi dekuji, s pozdravem Sandy.

Odpověděl:
Dobrý den, dotaz pod přezdívkou Sandy nám přišel 3.8. a dnes byl zodpovězen kolegyní Mgr. Janou Justinovou. Nevím, z jakých technických důvodů se vám dotaz na stránkách poradny nezobrazuje, já jsem jej v přehledu zodpovězených dotazů na stránkách poradny našla a normálně otevřela. Nicméně váš nakopírovaný dotaz i odpověď zde znovu zveřejňuji. Text dotazu: Dobry den, tak vam pisi po pul roce znova, tehdy jsem vam psala ohledne vzniku me panicke poruchy v dusledku uzivani drog, to jsem byla predvedcena, ze se drog nedotknu..Bohuzel se to zmenilo, panicke ataky sice skoro ustoupily, a tak jsem si rekla, jednou za mesic bych si mohla neco dat..Krome extaze, tu jsem zavrhla, nebot ten prvni zachvat se mi stal bezprostredne po pouziti jedine pilulky..Takze ted si s pritelem dame jednou za mesic kokain nebo speed a trochu marihuany..Ktera z techto drog ma podle vas nejvesti vliv na ty stavy uzkosti, ktere bohuzel casto po takovychto party prozivam? Da se mluvit o zavislosti? Je mi jasne, ze si tim zrovna nepomaham vzhledem k tomu, ze se lecim antidepresivy na ty panicke ataky a stavy uzkosti, ale nedokazu se toho proste vzdat aspon v tech mesicnich intervalech..Jeste mam, otazku, v den, kdy uzivam drogy, ja namiste vynechat antidepresiva? A jeste jedna otazka, kdyz ucinek drog odezniva anebo jeste kdyz ucinkuji a mne zacne byt psychicky spatne, tzn. strach ze smri, tres, pritel mne neni schopny uklidnit, ze se nic nestane, muzu si vzit diazepam nebo rivotril na uklidneni, popr. prasek na spani nebo je to nebezpecne? A muze mi opravdu selhat srdce z napr. jednoho gramu kokainu nebo amfetaminu? Tu paniku mam, protoze mi priserne bije srdce a nekdy to i boli..Je to nebezpecne? Nebo je k tomu potreba vetsich davek? Ja jen, at nemam zbytecny strach..Dekuji predem za odpoved. Odpověď: Dobrý den, co na to říct? Že si strašně zahráváte a jednou to také pravděpodobně neskončí dobře. Ne že by Vám zkolabovalo srdce (i když to se při koktejlu kokainu, THC a antidepresiv, když přidáme pořádnou úzkost, také může stát), ale nejspíš skončíte hospitalizovaná na dlouhou dobu na psychiatrii. Každým užitím drog, především halucinogenů se to jen zhoršuje a tahle pravděpodobnost se zvyšuje. Úzdrava pak může trvat roky a nebo se také nemusí nikdy povést. Nevím, jestli za tohle to stojí. Dát si do toho DIazepam nebo Rivotril už vůbec není dobrý nápad. Je to jen další přísada do nebezpečného koktejlu, kromě toho silně návyková. Myslím, že byste měla řešit souběžně své psychické potíže a svou závislost, ideálně s jedním lékařem. K tomu by samozřejmě byla vhodně psychoterapie. Jana Justinová