jak pomoci od pervitinu,velmi nutné
pjotr
mam přitelkyni,která má občas po požití,spíše po opakovanem požití,bludy, stihomamy,vidiny,slyšiny,není schopna rozpoznat realitu od její utkvělé představy.rozešli jsme se jen kvůli halucinacím,které jí nejsem schopen vymluvit.máme spolu děti a bojim se,že to bude jenom horší.nevím si rady,zaleží mi na ni.po dobrym to nejde,jaká je horší varianta?

Odpověděl:
Dobrý den, vaší přítelkyni se po požití pervitinu rozjíždí toxická psychóza, pro kterou jsou halucinace, bludy i stihomam typické. Je to poměrně závažný stav, kdy v krajních případech dotyčný může ohrozit na zdraví i životě sebe nebo někoho ve svém okolí. Bludy a halucinace "vymluvit" nelze. Hrozí také možnost, že toxická psychóza neodezní s intoxikací a stavy budou přetrvávat i nadále. Zpravidla je nutná intervence lékaře a úprava stavu za pomoci medikace. Píšete, že jste se s přítelkyní rozešli, nevím jaký na ni máte v současnosti vliv, nakolik s vámi komunikuje. S ohledem na to, že spolu máte děti, však máte možnost na ni tlačit, aby pervitin přestala brát, neboť ve stavech po jeho užití nepochybně není schopna se o děti kvalitně postarat. Nezmiňujete, jak dlouho a jak často pervitin užívá, nejsem tedy schopna posoudit nakolik je u ní rozvinutá závislost a jaký by byl eventuelně vhodný typ léčby, pakliže by vaše přítelkyně souhlasila s odbornou pomocí. Což by byla ta dobrá varianta. Horší varianta je, že pervitin užívat nepřestane, psychotické stavy se budou opakovat a v tom případě bych se, především s ohledem na vaše děti, obrátila na OSPOD - Odbor sociálně právní ochrany dětí na příslušném městském úřadě a situaci s nimi probrala. Je možné, že tlak ze strany sociálky a eventualita, že by děti byly svěřeny do péče někoho jiného (pokud jsou tedy v současnosti v její péči), by pro vaši přítelkyni byly dobrou motivací s pervitinem přestat. Pokud by se stalo, že by se přítelkyně po požití pervitinu začala chovat nezvladatelně, lze volat záchranku. Asi to pro vás vůbec není jednoduchá situace. Možná by vám pomohlo to probrat s odborníky i osobně a zvážit jak dál. Pokud byste měl zájem, dejte vědět region, zkusíme vám někoho doporučit.