sára
piju asi pět let litr vína denně(důvody nejsou podstatné,stejně mě neomlouvají..)..v poslední době mám pořád nějaký deja-vu a taky mi otíkaj nohy.kotníky mám zalitý.co to znamená????

Odpověděl:
Dobrý den, otékání kotníků může znamenat např. například problémy s ledvinama, krevním oběhem, ale může mít i jiné příčiny. To vám přes internet bohužel nikdo s jistotou neřekne, určitě by vám to však sdělil lékař na základě výsledků vyšetření. Také je obtížné posoudit zda a nakolik to přímo souvisí s konzumací alkoholu. Při délce a frekvenci pití, které uvádíte, však lze nějaké zdravotní i psychické problémy očekávat. Přemýšlela jste někdy o tom, že byste třeba pití vína omezila nebo úplně přestala? Určitě by to s ohledem na zdravotní rizika (a nejen ty) bylo do budoucna moudré. Také bych si s vámi dovolila nesouhlasit v tom, že důvody vašeho pití nejsou podstatné, naopak, jsou dost zásadní. Nejde totiž o to "omluvit" jimi své pití, ale o to, že bez rozkrytí a dořešení původních příčin se abstinuje velmi obtížně. Nu, když tak to zvažte a pokud byste měla zájem si o tom promluvit s nějakým specialistou osobně, dejte vědět region, zkusíme vás někam nasměrovat.