kojeni a marihuana
fifa
Dobry den chtela jsem se zeptat jake učinky ma marihuana na dite kdyz kojim je tu nejake riziko..ze by se mu mohlo neco stat??dekuji za odpoved

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, první, co mě napadá je, že pokud máte obavy, že by se dítěti mohlo něco stát, tak po dobu kojení (samozřejmě ideálně už nikdy) marihuanu nekuřte. Pokud matka kouří marihuanu a kojí dítě, látky obsažené v marihuaně (tím se myslí nejenom THC, ale také další toxické látky, které se vytváří při kouření marihuany podobně jako je tomu u cigaret) se dostávají i do mléka, hladina těchto látek je v mateřském mléce dokonce vyšší, než je tomu v krvi a nadměrně pak mohou zatěžovat imunitní systém dítěte. Užívání marihuany, ale i jiných drog prostřednictvím prolaktinu snižuje tvorbu mléka. Co se týká dalších možných rizik pro dítě – názory jsou různé - některé studie uvádějí, že tam, kde matky kouřily marihuanu v průběhu prvního měsíce po porodu a současně kojily, došlo např. k poruchám vývoje pohybového systému dítěte, jiné studie zase vliv užívání marihuany na kojené dítě neprokázaly – myslím si, že na Vaši otázku Vám nikdo nedokáže zcela stoprocentně odpovědět. Nezanedbatelným faktem je ale také to, že matka pod vlivem marihuany nebude schopná postarat se plně o dítě. Myslím si, že k rodičovství patří zodpovědnost a člověk, který užívá drogy má často k zodpovědnosti dost daleko. Tak si mateřství i kojení užívejte a pokud nechcete přestat marihuanu kouřit úplně, tak to alespoň odložte na dobu, až kojit nebudete.