NEUROL a závislost
Eva
Dobrý den, prosím o radu. Asi 14 let užívám (2x denně 0,5) neurol. Pokud někdy zapomenu, cítím, že nejsem "ve své kůži". Domnívám se, že se jedná o závislost. Léky jsem začala brát z důvodu, že jsem trpěla silnými úzkostnými stavy provázenými nesnesitelnými tělesnými pocity, můj život byl pouhé živoření. Jsem rozvedená, mám dospělého syna a dospělou dceru, bydlím sama, do práce dojíždím. Celá ta léta docházím (s malými přestávkami) na psychoterapii, přesto nemůžu neurol vysadit-musím fungovat na 100 %. Existuje jiný lék, který by mi pomohl zbavit se neurolu a přitom být fit? Za odpověď děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Převedení z benzodiazepinů na jiný typ farmak po 14 letech užívání bývá někdy nesnadné. Obvykle vyžaduje trpělivost a neobejde se bez obtíží. Pravděpodobně byste nefungovala na 100%, možná by si obtíže vynutily pracovní neschopnost. Tu a tam se stává, že se na mě někdo s podobným problémem obrátí, někdy to jde celkem snadno, ale například za mnou jezdí jedna paní přes 1/2 republiky a u ní převedení na jiný typ farmak trvalo skorem rok a několik měsíců byla v pracovní neschopnosti. Vzhledem k tomu, že máte dospělé děti bude vám spíše více než 40 let, jste v pravidlné psychoterapeutické péči a stejně to nejde. Perspektivně by to bylo vhodné, počítejte ale s tím, že to samo fakt nepůjde. P.s. Obvykle je vhodným lékem k záměně antidepresivum trazodon, firemním názvem tritico.