abses
lea
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak dlouho po vpichu se vytvoří abses. Je možné,aby měl člověk, který je 10 dní čistý, plné ruce absesů? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den, jestliže se po aplikaci vytváří absces, vytváří se postupně hned po té. Jeho léčba a hojení trvají poměrně dlouho. Situaci zhoršuje i to, že osoba aktivně užívající návykové látky má narušený metabolismus a hojení veškerých ran i jiných zranění trvá o něco déle než u osob, které drogy neberou. Proto je možné, že uživatel drog, který deset dní abstinuje, může mít abscesy nezahojené. Každopádně bych dotyčnému doporučila návštěvu lékaře, neboť může hrozit zhoršení stavu, flegmona a otrava krve. Případně může své zdravotní problémy zkonzultovat v nejbližším kontaktním centru (i anonymně).