nevime co dal
bibi
zdravim vas mame takovy pro nas neresitelny problem meho manzela sestra je zavisla na alkoholu pervitinu a k tomu jeste trpi depresemi kterymi to hlavne zacalo. uz nevime co s ni dela hrozne problemy. trva to uz minimalne rok a uz jsme z toho i my psychycky na dne snazily sme se ji lecit ustavne ale vzdy utekla na revers asi trikrat. v tehle zemi neexistuje zadny zakon nebo neco co by proste udrzelo tyhle lidi v tech lecebnach a nedovolilo jim podepsat revers a uteci. cela jeji rodina se ji snazila pomoci ale bez lecby to nepujde a ona uz tam dobrovolne nepujde. prece neni mozne ji v tom takhle nechat musi byt nejake reseni prosime vas o radu co s ni jezdi v tech stavech i autem a kdyz ji ho chceme vzit tak na nas vola policii ze sme ji ho ukradly. potrebovala by zavrit ale jak? driv nez se stane neco hrozneho to ale nepujde prosim vas jak na to?

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, on ten zákon má chránit jedince. V minulosti tomu bylo jinak a viděl jsem lidi, které zavřeli na psychiatrii uprostřed studia na VŠ v 50-tých letech a byli tam stále. Nyní už prostě proto, že je není kam propustit. Zákon jiný nebude (doufám) má sice své mouchy, ale necháná člověku prostor se rozhodnout jak bude žít. Ohledně vašeho problému - je to podobné jako s dětmi, které užívají drogy. Švagrová se musí sama rozhodnout co s tím. Vy můžete vymezit hranice, ketré jsou pro vás akceptovatelné a pokud je překročí, tak je prostě netolerovat. I to je vaše právo. Ohledně řízení, bych se obrátil na praktického lékaře, který může proces odebrání řidičského průkazu iniciovat a ev. na policii. Obě instance mají ve své moci rozhodnout o dalším postupu. Možná, že ztráta řidičského proůkazu a odmítnutí blízkými motivuje švagrovou ke změně. Chápu, že to není moc, ale vyjma situací, kdy je pacient nebezpečný a to bezprostředním způsobem, je psychiatrie a adiktologie bez pravomocí. To že je někdko opilý a nebo jinak intoxikovaný není trestný čin. Kdyby byl, na psychiatriii by bylo tolik lidí, že by neměl skorem kdo pracovat. P.s. Držím vám palce. Pokud by chtěla švagrová nějak pomoci, rád pomohu, pokud byste potřebovali nějak pomoci s právními kroky, na poradně odpovídají i lidé v tom sběhlí a mohli by vám poradit. :-)