moje pritelkyne a pervitin
...lily...
Dobry den,ziji se svoji pritelkyni 3roky spolu s jejim 12-ti letym synem.Je ji 36 let a od jejich 20 let az do doby co me poznala si nitrozilne aplikovala drogy(pervitin),nepoznam pokud to nekdo bere.Takze zhruba pred mesicem jsem nasla na jejich rukou vpich,zacla se vymlouvat ze to je naposledy atd.Odpustila jsem ji,ale dnes zacla doma brecet klepat se a rikala mi ze to nutne potrebuje,nalehala asi 3hodiny v kuse.Nakonec jsme se dohodly ze by bylo nejlepsi aspon kvuly synovi jit na leceni.Souhlasila jen nevim kam ji poslat,pokud nema hodne penez.Sama si s ni nedokazu poradit,kdyz zacnou abstinencni priznaky nezna sama sebe,je moc agresivni,proste si to musi dat a pak je klidna.Ja osobne nikdy nijak drogy neuzivala,tak nevim jake to je a dekuji zato bohu,drogy odsuzuji a nepreju si aby to delala,ale sama ji pomoci nezvladnu,zadam o radu,je to na me moc.Dekuji

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, pokud někdo užívá pervitin tak dlouhou dobu jako Vaše přítelkyně, pravděpodobnost, že sám bez odborné pomoci přestane, je velmi malá. Pokud je Vaše přítelkyně motivovaná k ústavní léčbě, je dobré poradit se o vhodném typu léčby právě pro ni v některém protidrogovém zařízení (kontaktním centru pro uživatele drog), protože vhodně zvolená léčba zvyšuje šanci na úspěch. V praxi totiž funguje(kromě ambulantní léčby, která by byla vzhledem k dlouhodobému užívání asi neefektivní) jednak ústavní léčba v psychiatrické léčebně – většinou krátkodobá nebo střednědobá a pak rezidenční léčba v terapeutické komunitě, která bývá dlouhodobější, anebo pak je možnost kombinace obou – nejdříve léčba v psychiatrické léčebně a potom následně v terapeutické komunitě. Co se týká financí – některá léčba je pro klienta zdarma, některá vyžaduje spoluúčast klienta a některou si musí klient celou uhradit. Takže pokud pro Vaši přítelkyni bude kritérium financí při výběru důležité, je možné absolvovat léčbu, za kterou nebude muset platit. Vzhledem k velkým psychickým problémům Vaší přítelkyně bude hrát důležitou roli i to, aby čekací doba na nástup do léčby nebyla příliš dlouhá. V kontaktním centru pomohou Vaší přítelkyni nejenom vybrat vhodný typ léčby, ale také zprostředkovat kontakt s léčebnou nebo komunitou a zařídit vstupní formality (někde vyžadují doporučení kontaktního centra nebo AT ambulance, někde životopis a někde vyplněný vstupní dotazník).Co se týká jejích psychických stavů - pokud by přítelkyně měla takové psychické stavy, že by tím ohrožovala Vás nebo sama sebe, neváhejte a volejte záchranku. A pokud by si své rozhodnutí podstoupit ústavní léčbu přítelkyně rozmyslela – neváhejte a navštivte kontaktní centrum sama a poraďte se o dalším vhodném postupu nebo ještě napište. Zde je kontakt: Kontaktní centrum Cheb, o.s. Kotec, Kostelní náměstí 15, Cheb, 352 02, telefon: 354 426 129 nebo 739 570 104. Přeji Vám hodně trpělivosti a síly ke zvládání Vaší nelehké situace.