bracha spadl do drog a nevím jak mu pomoci
divertente
dobrý den, muj 23 letý brácha spadl do drog je to už 5 let co bere. má dvouletou dceru a chce se vyléčit ale má strach že to nezvládne. není schopný si ani zažádat o nějaké to vyšetření a přišel zamnou s pláčem ať mu pomůžu. ale já fakt nevím jak, na psychinu ho dát nemůžu musí chtít sám což chce ale není schopný si to zařídit. můžu mu nějak pomoc s vypněním papírů nebo tak něco tak že bych ho dovezla někam kde ho vyléčí. jak říkám on se chce vyléčit ale není na něj spoleh aby si šel vyřídit OP natož aby si zařídil léčení. poraďte mi prosím

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, je od Vás hezké, že se staráte o bratra. Myslím, že nejlepší by bylo, abyste společně s bratrem navštívila nejlépe kontaktní centrum, které působí v každém větším městě. Zde budete moci celou situaci probrat, zjistit možnosti, jaké Váš bratr má a také mu zde pomůžou případně zprostředkovat vhodný typ léčby. V praxi totiž existují různé typy léčby – ambulantní, která vzhledem k dlouhodobému užívání u Vašeho bratra asi nebude příliš efektivní, pak je to léčba ústavní v psychiatrických léčebnách a léčba rezidenční v terapeutických komunitách, dalším kritériem je doba léčby – existuje léčba krátkodobá, střednědobá, dlouhodobá, některá léčba je hrazena státem, některá vyžaduje spoluúčast klienta a některou si klient hradí zcela. Jak vidíte kritérií pro výběr je více, ne každý typ léčby je pro každého vhodný a výběr vhodného typu léčby velmi zvyšuje šanci na úspěch. Zprostředkování léčby kontaktním centrem znamená nejenom výběr vhodného typu léčby, ale také pomoc při kontaktování zařízení (případně zprostředkování detoxifikace) a pomoc při vyřizování vstupních formalit – někde vyžadují doporučení kontaktního centra nebo AT ambulance, někde životopis, někde vyplněný vstupní dotazník. V neposlední řadě kontaktní centra nabízejí i motivační trénink před nástupem do léčby. Svému bratrovi pomůžete, pokud s ním do kontaktního centra zajdete, budete s ním na prvním sezení (aby snáze zvládl svůj strach a obavy) a budete ho podporovat v tom, že se správně rozhodl. Adresu na kontaktní centrum nebo obdobné zařízení ve Vašem regionu naleznete na adrese www.drogy-info.cz pod heslem Mapa pomoci nebo napište a já Vám kontakt vyhledám. Mějte se hezky.