rada - krevní test
mrq
Dobrý den, mám na Vás trochu netypický dotaz. Moje mamka má již delší dobu ( cca od května ) pocit, že se jí děje něco divného. V tu dobu se rozešla s přítelem a od té doby se jí dějí divné věci. Má pocit, že se jí někdo dostává do bytu, několikrát se jí stalo, že prý měla nahořklé cigarety, jídlo nebo pití. V poslední době má i pocit, že jí neustále někdo sleduje a přikládá to svému bývalému příteli. Myslel jsem si, že přehání, ale pak jsme se bavili a ona mi říkala, že si myslí, že jí někdo něco dává do jídla ( opravdu nevím jak a kdy, ale tvrdí to - kvůli tomu už bratr dokonce instaluje do matčina bytu i kamery ). - no abych se dostal k jádru věci - řekl jsem jí, ať si koupí v lékárně drogový test z moči. Tak to včera udělala a dnes si ten test provedla a zděšeně mi navečer volala, že jí ten test ukázal zvýšenou hodnotu metamfetaminu - je z toho opravdu vyděšená. Ptal jsem se lidí, kteří o drogách něco vědí a Ti mi potvrdili, že když mi vyprávěla, že hodně věcí jí chutnalo nahořkle, že v květnu se cítila plná sil a to až neobvykle, ale teď je z ní troska, že má neustále pocit sledování a najakých intrik - tak že toto jsou prý příznaky užívání pervitinu. Proto se ptám - jak teď postupovat. Radil jsem jí, ať jde na krevní testy, ať nejí doma, ať si kupuje balenou vodu v malých lahvích, které hned vypije - ale hlavně ať jde hned na ty krevní testy. Jenže je sobota - to jí ty testy asi nikde nudělají a já nevím, co jí mám poradit a jak postupovat. Poradíte prosím? Moc děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Tak zítra je pondělí, tak ať zajde za svým praktickým lékařem a požádá jej, ať ty testy udělá znova. Nemusí být z krve, stačí z moči, on se tam metamfetamin drží déle, neboť se tam kumuluje. Pokud tomu správně rozumím, tak máma má podezření, že jí metamfetamin někdo do jídla pašuje. To znamená, že někdo do bytu vstoupí a úmyslně něco takového provede. To se stává opravdu vyjimečně, ale není to vyloučené. Pokud by něco takového chtěla dokázat, tak mít jednoznačné toxikologické potvrzení je první bod. Znamená to, že testy musí provést laboratoř, která se na to zaměřuje a je schopna udělat chromatografii a nebo jiné vyšetření které řekne, ano našli jsme v moči metamfetami a ty a ty metability, byl nade vší pochybnost užit. Pak bych s tím asi šel na policii aby zahájila pátrání po pachateli. Máte pravdu, to co popisujete, vypadá jako známky intoxikace metamfetaminem. Mohlo by se jednat i o jiné onemocnění duše, ale to hořké jídlo, pozitivní test i ve mě budí podezření spíše na intoxikaci. Museli by to být celkem veliké dávky, protože toxická psychosa se jen tak nerozvine. P.s. Asi bych schovával i zbytky jídla, metamfetamin se v nich prokáže také. Napište, jak to dopadlo.