NiNi
Jaká je inkubační doba hepatydy typu C.....Jak bych třerab poznala že člověk jí má ..příznaky které se dají pozorovat...a kde by se daly sehnat nějaké testy nejlépe anonymě

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, mám dojem, že jsem Vám v předchozím dotaze na všechny otázky odpověděla, přesto je v rychlosti zopakuji. Inkubační doba hepatitidy typu C je 15-160 dní. Na člověku žloutenku typu C na první pohled nepoznáte. Lékaři jsou schopni na základně vyšetření rozpoznat, že jde o jaterní onemocnění, přesnou diagnózu a konkrétní typ žloutenky však určí až podle krevních testů. Mezi příznaky počátku jaterního onemocnění (jakéhokoli) patří zežloutnutí kůže a očního bělma, svědění po celém těle, tmavá moč a světlá stolice, častější nevolnosti, bolesti v břiše, celkově větší vyčerpanost. Tyto příznaky lze snadno zaměnit i za jiné onemocnění, případně se nemusí vůbec objevit. Anonymní testy u nás není snadné sehnat. Většina lékařů je vykazuje na pojišťovnu, která je hradí, proto je třeba Vaše jméno, příjmení, rodné číslo (údaje z kartičky pojištěnce). V některých zařízeních je možné testy podstoupit anonymně. Zpravidla jde o testy screeningové, tj. z kapilární a nikoli žilní krve, s větším možnou chybovostí, které testují přítomnost protilátek a ne samotného viru. Takové testy se dělají v zařízeních, kam dochází velmi rizikové skupiny obyvatel, tj. v centrech pro uživatele drog, prostitutky atd. Abyste měla jistotu, nejspíš by Vás odeslali k lékaři na testy ze žilní krve. V případě, že patříte do některé z rizikových skupin, napište mi do které a odkud jste, pokusila bych se najít kontakt na zařízení, kde takové screeningové testy dělají. S pozdravem, Gabriela Koryntová.