Závoslost
sAmge
Zdravim, chtěl bych se zeptat, měl jsem piko asi 11x ale neměl jsem ani jednou dojezd a žádná závislost mi nevznikla, jak je toto možné? Brát to už nebudu, protože vidim jak mi to zníčilo kamarády a teď se budou trápit celej život. Toho je mi strašně líto :(-

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, je dobře, že jste se rozhodl, že už pervitin brát nebudete. Váš dotaz na mě působí jako byste si "stěžoval", že jste si žádný dojezd ani závislost nevyzkoušel – věřte, že není o co stát. Ve výčtu nepříjemných psychických důsledků užívání pervitinu Vám chybí ještě toxická psychóza (objevuje se při chronické intoxikaci nebo po jednorázovém užití větší dávky). K té závislosti – nedá se přesně určit, za jak dlouho nebo po kolika dávkách závislost vzniká. Obvykle to bývá otázka řádově měsíců. Záleží to na mnoha okolnostech – na délce užívání a intenzitě užívání, na kvalitě drogy, na osobnostních dispozicích uživatele. Pokud Vám nebude činit problémy pervitin už nebrat, tak k závislosti zatím nedošlo, ale více už bych to nepokoušela, protože každým dalším užitím pervitinu budete k závislosti blíž. Informace o pervitinu si můžete přečíst na stránkách této poradny pod heslem stimulační látky nebo pod heslem drogy a nemoci. Mějte se hezky.