síma
dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o radu. Jednou jsem u přítele náhodou našla pitlíček s bílím práškem. Tvrdil mi, že to schovává pro svého kamaráda, aby to u něj nenašla jeho přítelkyně. Odmítl mi odpovědět o jakou drogu se jedná. Velice mě to vystrašilo. V životě by mě to nenapadlo, protože jsem ho nikdy neviděla v nijakém zvláštním stavu. Je tedy ale pravda, že pracuje do druhé hodiny ráno a pak většinou sedí na počítači, někdy až do rána, tak jedině pak v noci a v práci. Ráno pak vstávám a on tvrdě spí, opravdu ale tvrdě, jestli to s tím může nějak souviset.Vůbec by mě to nedalo-strašně mě to vystrašilo. od té doby jsem u něj ten prášek našla několikrát, ale nevím co mám dělat. V životě jsem ho při ničem nenachytala a pokud mu povím, že vím, že to u sebe mívá, co si tím pomohu, když mi zas bude tvrdit své. Hledala jsem na internetu o jakou drogu by se mohlo jednat, ale čistý bílý prášek - možností je více. Zvláštní ale je, že u všech drog, o kterých jsem četla, se píše bez zápachu, tento čistě bílý prášek příjemně voní - nevíte o co by se mohlo jednat? Stává se, že nacházím na stole u počítače pár těchto drobných zrníček prášku spolu s troškou tabáku z cigaret, tak nevím, jestli je něco, co lze míchat s tabákem a kouřit? Též u sebe měl spolu s tímto bílím práškem jednou trubičku na šňupání a pipe. Můžete mi prosím poradit? Co si o tom myslíte?

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den, jednoznačně a s přesností odpovědět, o jakou drogu se v tomto případě jedná, takto přes internet bohužel nejde. Spolehlivou odpověď by vám dal pouze rozbor v toxikologické laboratoři. Podle toho, co jste však ve Vašem dotazu uváděla (sezení u počítače do rána), by se mohlo jednat o nějakou povzbudivou látku např. pervitn, kokain, ale s jistotou to říci nemohu. Myslím, že to v tomto případě ani není až tak podstatné. Podstatné je, že jste již několikrát u svého přítele tvz. pytlíček objevila a tato situace se opakovala. Chápu, že tato situace je pro Vás velmi nepříjemná a zřejmě by jste asi chtěla vědět jak to vlastně s Vaším přítelem je. Na tuto otázku, ale zná odpověď pouze on sám. Jestliže se Vám nedaří s přítelem o tomto komunikovat, určitě to nevzdávejte a zkuste si s ním o tom promluvit znovu. Řekněte mu co si o tom myslíte a jak to prožíváte... Jestliže byste měla zájem si o Vaši situaci s někým promluvit a poradit se o dalších krocích osobně, ráda bych Vám nabídla možnost navštívit poradnu pro rodiče, partnery a blízké osoby uživatelů drog. Tato poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy ( Školská 30, Praha 1 ). Je ale nutno se nejdříve telefonicky objednat na čísle 284 824 234 nebo 739-268 527 a domluvit si schůzku. Provoz poradny je v čase od 9.00 do 19.00hod. pondělí až pátek. Veškeré služby této poradny se poskytují zdarma. V případě, že nejste z Prahy či blízkého okolí napište odkud pocházíte a my se budeme snažit najít v blízkosti Vašeho bydliště vhodné odborné zařízení, kam by jste si mohla dojít pro radu či si pohovořit o Vašem problému. Přeji Vám hodně štěstí.