karkulka
Dobrý den, nevím si rady. Dnes jsem našla u kamaráda použité i čisté inj.stříkačky. Nastehoval se ke mě teprve před dvěmi týdny a spíš ho neznám. Jako feták nevypadá ani nepůsobí, jsou to půlky ALE. Mám s ním o tom promluvit JAK? nebo se ho nejak zdvorile zbavit? Mám strach že mi časem vyrabuje bejvák nebo si myslíte že je to jeho věc pokud není magor a fetovat se dá i bez toho aby me něčím ohrozil?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte obavy a myslím, že zcela opodstatněné. Nicméně nevím, za jakých okolností a kde jste ty stříkačky našla a zda se opravdu nutně musí jednat o užívání drog. Můj známý používá např. injekční stříkačky při použití barev a lepidla při sestavování leteckých modelů... I když je zřejmé, že podobná záležitost není zrovna nejobvyklejší a spíše než na letecké modely odkazuje opravdu k těm drogám. Nedokážu ale takto přes internet úplně posoudit, co za tím je a zda jde skutečně o drogy. Nevím, kolik je spolubydlícímu let, v jakém prostředí se pohybuje, zda pracuje/studuje... Asi by bylo nejlepší se ho na to zeptat, s tím, že jste je našla (nepředpokládám, že byste se mu vysloveně hrabala v osobních věcech, takže asi byly na místě, kde jste je najít mohla) a k čemu je potřebuje. Třeba se vysvětlení najde. Uvidíte, jak bude reagovat. Pokud by Vám to nebyl schopen nějak vysvětlit nebo byste nadále měla podezření na užívání drog, i z jiných důvodů, tak bych se ho asi "zdvořile zbavila", jak píšete. Ohrozit by Vás mohl, pokud skutečně bere drogy injekčně, tak už to není o nějaké občasném "rekreačním" užívání, ale o pokročilém problému, kde se dají čekat další související potíže. Jednak by Vás mohl ohrozit nějakou krádeží, jednak tím, že by si do bytu vodil lidi, kteří respekt k vašemu soukromí a majetku také asi mít nebudou, jednak se může dostat do nějakého konfliktu se zákonem jinde a můžete mít kvůli němu co do činění s policií. Zvažte to, zkuste s ním promluvit a kdyžtak ještě napište.