pokracovani 358902
lolik?
mno, jednalo se o pokus, ktery se nevydaril dle ocekavani... a k tem rodicum, oba rodice jsou nekuraci a silne nesnaseji jakekoliv kuraky, muj bratr (starsi) kdysi zacal kourit, jakmile s edo ale roidce dozvedely, zacalo doslova peklo....takze mam z otho strach, oba rodice i nadale delaji, ze o nicem nevi..jenom se me zeptaly "ty kouris?" na coz jsme odpovedl popravde, ze nekourim...A k tomu prohledavani veci, to me zaskocilo take, i mou pritelkyni, to byla prvni jeji reakce "to ti jako prohledava veci?"..vubec se mi to take nelibi..ale at jim na to reknu cokoliv tak mi na to podle me odveti, ze bydlim s nimi, ze je to jejich barak a tak je musim poslouchat. :( diky, preji pekny vecer

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, zkuste si přesně popsat, z čeho máte vlastně strach? Pokud to byl tenkrát jen pokus a nyní nekouříte ani cigarety ani marihuanu, není důvod, proč by se mělo opakovat to peklo, o kterém píšete (většina mladých lidí projde experimentem s cigaretami a marihuanou a neznamená to, že se z nich automaticky stanou kuřáci nebo uživatelé drog). V zásadě máte dvě možnosti. 1. Budete dělat, že o ničem nevíte – tím pádem budete stále v obavách, co se bude dít a v pochybnostech, proč rodiče zvolili tento postup. Jistotu, že někdy kvůli tomu nezačne peklo nemáte a klid mít také nebudete. 2. Otevřeně si s nimi o všem promluvíte – riskujete krátký konflikt nebo výměnu názorů, ale následně získáte klid a nebudete muset tolik času trávit přemýšlením o záležitosti, která by se dala vyřešit během chvíle. Rozhodněte se sám. (Mimochodem, pokud si dobře vzpomínám na váš minulý dotaz, také jste rodičům prohledával věci). Přeji Vám, aby se vše brzy vyřešilo.