stavy úzkosti
Martina
Dobrý den,jedná se o mého známého, který před dvěma lety přestal užívat pervitin. Celou tu dobu sliší hlasy a přestává vše zvládat.Chodí k psychiatričce do Kolína,ta mu zkouší různé léky,ale po nich je mu ještě hůř.Před dvěma týdny se pokusil o sebevraždu,protože ty hlasy a pískání v hlavě přestává zvládat.Ráda bych mu pomohla,je to člověk,kterému je 40 let a drogy bral rok, ale hodně.Prosím o radu, kam by se mohl obrátit,když dogově závislý už není, ale slyší hlasy a má hrozné stavy úzkosti.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, na dotaz přeci jen odpovídám, protože si myslím, že není dobré někoho kontaktovat bez jeho svolení a vůle. Kromě toho už v odborné péči je. Rozhodně není v pořádku, že je známý stále v ambulantní péči, pokud se pokusil o sebevraždu. Také už dávno nejde o nic souvisejícího s drogami, ale o vážnou psychickou poruchu, nemoc. Proto bych rozhodně doporučovala hospitalizaci, také by mu tak zjistili lépe vhodnou medikaci. To by ale měla navrhnout především jeho psychiatra. Pokud se tak neděje, doporučuju lékaře vyměnit.