oderky
aids 2
znovu vas prosim jeste o jednu jedinou radu. Je mozne ze kdyz mel dotycny napr. praskly ret (coz netusim) tak mohu to takhle chytit kdyz sem snim kouril marihuany a sam mam malinkou oderku v pravem koutku dekuju za odpoved moc mi pomahate naschledanou jo pro upresneni sem ten samy jako s prezdivkou aids ihned ste mi oddpovedeli dekuju mooooockrat

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. To je opravdu velmi nepravděpodobné. Musel byste od něj převzít joint, který by byl od krve a musel byste mít ranku na ústech čerstvou a otevřenou, aby se o něčem takovém dalo uvažovat. Pokud si přesto děláte obavy, nechte si udělat testy na infekční choroby. Potřeba je udělat je cca 2 měsíce po (potenciálním) rizikovém chování, dříve nejsou testy průkazné. Můžete se obrátit na praktického lékaře, infekční odd. nemocnice nebo zdravotní ústav ve Vašem regionu. Testy v těchto zařízeních se nedělají anonymně a v rámci zdravotních ústavů je za ně potřeba v některých případech zaplatit (cca do 500 Kč). Anonymní a bezplatné vyšetření na HIV provádí organizace Dům světla v Praze. Podrobnější informace o testování můžete získat na webu provozovaném Národním programem boje proti AIDS v ČR na www.aids-hiv.cz nebo na telefonické bezplatné lince zaměřené na HIV/AIDS 800 144 444. Ale myslím, že ve Vašem případě skutečně nebezpečí nehrozí.