parteský vztah po 10 letech
já
Dobrý den.Chtěla bych se zeptat jaká je čekací doba na osobní pohovor s pracovníky K centra.Nejsem já ani osoba které se problé týká z osob mladých ,oba máme po 40...já jsem čistá nekouřím,nepiju,partner je opak...jsme spolu 10 let ale začínám mít panickou hrůzu-obrazně z toho co jeho čeká.Je obklopen lidmy užívajícími svinstvo,ale mně tvrdí ,že vše má pod kontrolou.Myslím ,že nemá, naopak užívání je denní a dopované dalšími látkami jako jsou léky..

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nepíšete o situaci moc informací, tak Vám nejsem schopná dát úplně konkrétní odpověď. Do kontaktního centra můžete přijít i bez objednání, v otevírací době, bezplatně a anonymně, pak není čekací doba žádná. Je samozřejmě lepší si tam předem zavolat a domluvit si konzultaci. Doba, za kterou Vás objednají, závisí na možnostech toho kterého centra, ale objednací lhůty nebývají dlouhé. Chápu, že máte z partnerova užívání drog obavy. Bohužel nepíšete, co za drogy partner užívá, jak dlouho, zda s tím souvisí nějaké další problémy... Také úplně nevím, zda chcete na konzultaci jít sama nebo tam poslat partnera, nebo přijít společně? Co vlastně byste potřebovala, zda podporu ve Vaší situaci a informace o tom, co by mohlo partnerovi při jeho užíván drog hrozit, zda ho chcete přimět ke změně/k léčbě...? Píšete, že máte obavy, co ho čeká... Podle toho, co píšete, tak partner užívání drog jako problém zřejmě nevnímá a zřejmě tyto obavy nemá. Asi bych spíš měla obavy, co čeká Vás, pokud partner bude užívat drogy dál. Pokud byste chtěla využít konzultaci sama a nezamýšlíte jít s partnerem, je možné také využít zařízení, která se zaměřují na rodiny, partnery a blízké uživatelů drog. Možná kdybyste mi napsala víc podrobností a také odkud jste, mohla bych Vám doporučit konkrétní zařízení nebo přímo někoho z kolegů, kam byste se mohla obrátit. Zatím držím palce.