otazka
nechapu
Dobrý den,chtěla jsem se zeptat jestli může způsobit marihuana až takovou velkou příčinu co se přihodilo mé kamarádce.Pro mě je marihuana běžná věc.Pro ni však příležitostné zlo,kdy se pobaví.Zkusila to asi tak 3-4krát v životě.Nevím jestli je to možné,protože já můžu hulit denně trávu a nic mi to nedělá.Samozřejmě,že jsem zažila přehul a podobně,ale ona se zhulila asi hodinu v kuse se smála a pak najednou bum rána a bylo ji špatně tak šla raději domů.Říkám si,že prostě dojeb,přehulila se,vyspí se z toho.Na druhý den mi však volá,že ji je pořád špatně,třepe se,buší ji srdce,nemůže dýchat,točí se ji v hlavě.Říkám ať hlavně hodně pije,odpočívá,veme si čokoládu,nají se.Ona teda dobře dobře.Znovu jsem ji volala a to samé +ještě začala brečet,že umře,že ji je strašně a podobné řeči.Říkala jsem si,že to není normální,že si to nejspíš vsugerovala a má takový stav,ale na druhý den?Trvalo to pak ještě dva dny..nakonec šla k doktorce,píchla ji nějakou injekci na uklidnění..zas to nepomohlo..asi po 4dnech šla do nemocnice...prý se cítí pořád špatně,ale nic ji nenašli...dnes by měla být u psychologa či psychiatra teď nevím.Známí mi říkají,že není možné aby ta tráva ještě v ní byla...myslíte,že to mohlo způsobit něco v ní a mohla třeba nějak poškodit její psychiku?Děkuju za odpověď ,nashledanou

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den, to co se přihodilo Vaší kamarádce se opravdu mohlo stát po konzumaci marihuany. Možná to pro Vás zní překvapivě, ale určitě by to nebyl první případ kdy marihuana a tvz. "lehké drogy" něco obdobného vyvolaly. Porovnáváte to s Vašimi zkušennostmi, ale každý jsme opravdu úplně jiný a různé látky mohou na různé lidi i různě fungovat. Marihuana patří mezi látky s halucinogenním účinkem (byť slabším než např. LSD nebo lysohlávky) a tyto látky mají potenciál u disponovaných jedinců vyvolat psychické obtíže či nastartovat projevy psychického onemocnění, které by se jinak nemuselo projevit. Určitě bych ocenila starost o Vaši kamarádku. V druhé řadě bych ráda zdůraznila, že ani tvz.lehké drogy bych určitě nepodceňovala neboť i ty mají svá rizika jak zdravotní, tak kupříkladu právní. (Více se můžete dočíst v rubrice Halucinogeny a Drogy a nemoci na tomto webu). Doporučuji, aby kamarádka zůstala v kontaktu s psychiatrem dokud její obtíže zcela neodezní, což může nějakou dobu trvat bez ohledu na to, že již THC v organismu dávno mít nebude. Doufám, že se Vaše kamarádka dá brzo do pořádku a z této situace se poučí, to samé bych popřála i Vám. Hodně štěstí.