slinami?
aids
dobry den mam jeden divny dotaz. kouril sem jointa marihuany z nekym o kterem jsem se posleze dozvedel ze si picha perivitin s temihle drogami sem nikdy nic nemel a nevim tedy zda je to takhle prenosne nebo ne dale podanim ruky treba atd. taky za jakou dobu by se priznaky ukazaly a zda existuji i nejake testy ve volnem lekarnickem prodeji dekuji mockrat za odpvoed sem vul odted si dam pozor diky za radu naschledanou

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. HIV/AIDS se tímto způsobem nepřenáší, ani podáním ruky, takže nemusíte mít obavy. HIV/AIDS a závažné infekční choroby jako jsou hepatitida B a C, se přenáší krevní cestou či pohlavním stykem. Testy na infekční choroby volně prodejné v lékárně nejsou. Potenciálně by se takto mohla přenést hepatitida typu A ("klasická žloutenka"), pokud by jí dotyčný trpěl, jejíž první příznaky jsou podobné chřipce a má inkubační dobu cca 30 dní. Pokud chcete mít jistotu, můžete se informovat o nemoci, testování i případném očkování u svého praktického lékaře.