PROSIM POMOC!!!!!PROSIIIIM!!!!!!
Sára
potřebuju nutně poradit...psala jsem sem už jednou ale žádná odezva...brala jsem perník, mám kvůli tomu velké problémy, vyhodili mě z domu a teď bydlím u pár lidí v praze. Neměla jsem peníze na prášky a přišlo těhotenství a já teď prostě nevím co dělat...potřebuju aby se to nedozvěděla máma že jsem těhotná byl by to poslední krok do pasťáku a jáse snažím přestat. Vím, že píšu jedno přez druhé ale já už prostě nemůžu dál...je mi 16 let, bude mi 17 za pár týdnů...musí se matka dozvědět o interubci?prosím napište PROSÍM!!!!!!!napište jak skončit úplně s pervitinem...prosím nějak mi pomožte já se snažím, ale touhle depresí to začalo všechnoješstě víc a víc...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokusila jsem se dohledat Váš předchozí dotaz, předpokládám, že se jedná o dotaz pod kódem 54903. Zodpověděla ho kolegyně Blanka Kačírková už 20. 7., možná jste ho jen v přehledu zodpovězených dotazů nenašla nebo jste zadala při vyhledávání špatný kód. Co se týče Vaší současné situace, tak bych na Vašem místě vyrazila okamžitě za odbornou pomocí. Jinak se to zvládnout nedá. V prvé řadě je potřeba řešit situaci týkající se těhotenství, nepředpokládám, že byste si dítě chtěla nechat. Nevím, o jak pokročilé těhotenství se jedná, předpokládám také, že jste výsledek zjistila pouze z těhotenského testu. Bezpodmínečně musíte navštívit lékaře, který jednak těhotenství potvrdí a jednak by Vám řekl, jaký je další možný postup. Interrupce je možná pouze do konce třetího měsíce těhotenství, pokud budete řešení odkládat, může se stát, že nastane situace, kdy si budete muset těhotenství ponechat... což ve Vašem věku a v podmínkách, v nichž nyní jste, by bylo dost problematické. Samozřejmě je to na Vás, jak se rozhodnete, můžete se k tomu postavit i tak, že si dítě necháte... V druhé řadě je potřeba řešit situaci s Vaším bydlením a s kontaktem s rodiči i s ohledem na to, že jste nezletilá, v takovém případě není dost dobře možné, aby Vás rodiče vyhodili z domu a situace se nijak neřešila. S tím samozřejmě souvisí potíže s drogami. Myslím, že by bylo velice na místě, abyste ve své situaci zvážila nástup do léčby. To by Vám pomohlo se jednak vypořádat se s pervitinem a také se vypořádat se vším ostatním, co se teď děje, dát se do pořádku, srovnat si priority. A také by se Vám v průběhu léčby mohlo podařit znovu navázat lepší vztah s rodiči, kteří by v případě, že uvidí, že máte zájem problém s drogami řešit, také asi nahlíželi na vše jinak. Závěrem - jestliže jste teď v Praze, tak se obraťte na Kontaktní centrum o. s. SANANIM, Osadní 2, Praha 7, tel 283 872 186. Poskytují služby lidem, co mají potíže s drogami (od výměny injekčních stříkaček přes zdravotní ošetření až po poradenství týkající se léčby, řešení krizových situací apod.). Služby jsou anonymní a bezplatné, přijít tam můžete kdykoliv v otevírací době a požádat o pomoc a konzultaci. Pomohli by Vám najít kontakt na gynekologa, případně by Vás tam mohli objednat a po domluvě možná i doprovodit. Také by Vám pomohli si ujasnit, jak to teď budete mít s bydlením, s rodiči, s léčbou... pomohli by případně léčbu zprostředkovat. Zavolejte nebo zajděte tam ještě dnes. S ohledem na to těhotenství opravdu nemáte čas na přemýšlení... A napište mi zítra, jak to dopadlo. Kontaktní centrum o. s. SANANIM, Osadní 2, Praha 7, tel 283 872 186. Kontaktní centrum - otevírací hodiny: Po, Pá:.........................13.00 - 20.00 Út, St, Čt:...................... 9.00 - 20.00 Víkendy a svátky:.....13.00 - 20.00