pervitin
Jana
Dobrý den. Potřebuji poradit. Mám 21letou dceru, která užila pervitin. Měla silné halucinace, tzv.stihoman. Byla hospitalizována v nemocnici na psychiatrii. Její stav se zlepšil, není tak agresivní, ale občas nerozpozná kdo je kdo. Tátovi říká mami a někdy o sobě řekne, že je úplně někdo jiný...Je to cca 30hodin po požití...Můžete mi sdělit, za jak dlouho látka odezní a zda zanechá nějaké následky? A popřípadě poradit jak dál postupovat v léčbě? Chceme si ji zítra odvést domů. Děkuji za odpoveď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den, jestliže Vaše dcera je teprve 30 hod. po požití pervitinu a prožívá halucinogenní stavy a není orientovaná v přítomnosti, raději bych s odvozem z psychiatrie nepospíchala. Určitě by bylo mnohem bezpečnější tyto stavy zvládnout za pomoci lékařského personálu. Za jak dlouho účinky látky odezní a zda Vaše dcera bude mít do budoucna nějaké následky Vám bohužel nemůžu takto přes internet říci, můžete to však zkonzultaovat s jejím ošetřujícím lékařem. Myslím, že v tuto chvíli by bylo nejrozumější Vaši dceru určitě ještě několik dní ponechat v péči lékařů a mezi tím se spojit s odborným zařízením, které by Vám poradilo a pomohlo učinit další kroky. Bylo by dobré, aby vaše dcera i po odchodu z léčebny byla v kontaktu s psychiatrem, který má zkušenosti s léčbou závislosti a psychických komlikací spojených s užíváním drog. Z Vašeho dotazu není zřejmé odkud pocházíte, pokud jste z Prahy, můžete se obrátit na specializovanou psychiatrickou ambulanci CADAS, Praha 1, Spálená 12, tel. 222 924 245, MUDr. Minařík. Pokud ne, napište odkud jste a pokusíme se najít vhodné zařízení či odborníka, na kterého by jste se mohli obrátit. Ráda bych ještě upozornila na skutečnost, že Vaše dcera je již dospělá a s případným nástupem do léčby musí ona sama souhlasit. Pokuste se ji, až její současné obtíže (halucinace,dezorientace) odezní a ona Vás již začne vnímat, k léčbě motivovat a podpořit ji. Přeji hodně štěstí.