co mam delat
jarda
uz nemuzu dal zit ve srackach zit z drogama je jak kdis zijes pod poklickou nic nevidim jen jak udelat penize a pouzit drogu jak se toho mam zbavyt uz to trva dos dlouho poprve sem zacal ve 14 a prestal sem v 23 a zas zacal 29 a porad beru nevim jak zas prestat mislim uz jen na smrt a nevim jak dal zit nic mne nebavy vse okolo mne je tak tmavy a cerny a vse tak richly zadna radost i stesti mne opustilo nanicem mi nezlezi kdisi sem se radoval z amickosti ale tet promne neni nic duleziti jen herojin jak mam prestat potrebuju pomoc prosim

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, dlouholetá závislost určitě člověka přivádí na černé myšlenky, ale nezahazujte naději, i z heroinu se člověk může dostat. Spoustě lidí se to podařilo a dnes se znovu ze života radují. Nevidím důvod, proč by se to nemohlo podařit i vám, přestože se teď necítíte dobře a pronásledují vás myšlenky na dobrovolnou smrt. To je však řešení extrémní, které nelze vrátit a určitě by stálo za to ještě vyzkoušet jiné cesty, jak z toho ven. Životní styl spojený s dlouhodobým užíváním heroinu deprese zpravidla provázejí, často však bývají i původní příčinou, proč člověk do drog spadl a vrací se k nim. Zmiňujete se, že byste rád přestal a nevíte jak...zcela nejlepší by bylo kdyby jste sebral odvahu a navštívil odborné zařízení a promluvil s odborníkem, ten by Vám poradil další konkrétní kroky jak postupovat. V průběhu případné léčby byste měl dostatek možností všechny problémy, které se vám v životě nakupily, postupně řešit. Jestliže jste z Prahy můžete navštívit K-centrum, ul. Osadní 2, Praha 7, tel: 283 872 186, můžete tam klidně zajít i bez objednání, anonymně. Jestliže pocházíte odjinud napište odkud a my se Vám pokusíme najít a doporučit vhodné zařízení v místě Vašeho bydliště. Určitě by však bylo rozumné se obrátit na odborníky, kteří by vás na cestě k abstinenci provázeli a pomohli Vám znovu najít místo v životě bez drog. Přeji hodně štěstí a nebojte se - nikdy není pozdě. Držím palce a přeji hodně sil.