pomoc
bujky
nevim co mam delat zacal sem brat drogy velmy mlad a bil sem zavisli a herojinu a pervitinu asi 9 let pak sem se stoho dostal ale po 6 letech sem zas zacal brat herojin plus kokayn nevim jak se stoho zbavyt potrebuju pomoc mislim na smrt kazdy den protoze sem zavisli a je to slnejsi nes ja bidlim v anglii a sem a detoxu davaji mi metadon ale ja porad beru i herojni alspon jednou dene bolesti nemam protoze mam metadon ale nemuzi si pomoc a nechapu proc to musim mit sem nakonci svich sil je to jen v mi hlave ze to musim mit ,tenkrat sem bil veselej a stasnej kdis sem bil cisti ale tet jak beru herojin tak se vse zmnenilo vsude okolo mne je tma a sedo nic mne nebavy .(mislim si ze mne dabel celeho pohltil boze pomoc mi ) prosim co mam delat sem na Metadonu a porad beru Herojin i kdiz nemam zadni bolesti tak si to vezmu a pak toho lituji nechpu proc ????????????

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, úplně nerozumím tomu, co píšete – jste na detoxu a každý den užíváte heroin? Nejedná se spíše o metadonový program? Píšete z Čech nebo z Anglie? Pokud z Čech, nedocházíte na metadon denně? V Čechách metadonový program nabízí kromě podávání samotného metadonu ještě řadu dalších doprovodných programů – konzultace s lékařem, sociální a pracovní poradenství, individuální a skupinovou psychoterapii, léčbu zdravotních problémů. Při léčbě závislosti je důležité pracovat nejenom se závislostí fyzickou, ale také závislostí sociální a psychickou, zvláště pak závislostí na jehle a rituálech, doprovázejících nitrožilní užívání.Takže jediné, co Vám mohu doporučit, je to, abyste začal využívat i jiné výše zmíněné doprovodné programy – především individuální poradenství a snažil se postupně odbourat souběžné užívání dalších drog. Předpokládám, že i v Anglii je to možné. Pokud jste zrovna v Čechách, dojděte se o dalším postupu a možnostech poradit do některého K-centra (kontakty naleznete na adrese www.drogy-info.cz v sekci „mapa pomoci“, pokud jste v Praze, pak zajděte do K-centra Sananim, ul. Osadní 2, Praha 7, tel: 283 872 186. Léčba závislosti je náročná, ale není důvod, abyste ji nezvládl, řadě lidí před Vámi se to už povedlo. Tak Vám přeji, abyste našel ještě dost síly k řešení Vaší situace.