jak mu mohu pomoc??
Nora
Ahoj mám velice dobrého kamaráda a on bere Piko pohybuje se mezi lidma kteří berou taky ... jak v praci tak mezi kamarádama.. jak mu mohu pomoci aby prestal??, bojim se o nej moc..

Odpověděl: Jana Marečková
Zdravím Vás, je hezké, že chcete kamarádovi pomoct a že Vám jeho osud není lhostejný. Záleží na tom, jak své užívání pervitinu Váš kamarád vnímá – jestli zatím nevnímá, že má problémy a tudíž zřejmě z jeho pohledu nepotřebuje pomoc, pak těch možností, jak mu pomoci nemáte mnoho. V této fázi užívání je dobré s kamarádem hovořit o tom, co cítíte, o tom, že o něj máte strach, dát mu zpětnou vazbu o tom, jak se změnil a co to s Vámi dělá. Přečtěte si informace o pervitinu na stránkách drogové poradny, promluvte si s ním o rizicích užívání. Pokud Vaše snaha nebude mít žádný efekt, nezbývá, než počkat, až se kamarád dostane do problémů, které nakonec bude muset řešit (toxická psychóza, ztráta zaměstnání, ztráta tak dobrých kamarádů, jako jste Vy…). Pokud své užívání kamarád vnímá jako problém, se kterým chce něco dělat – pak mu nabídněte kontakt na zařízení zabývající se drogovou problematikou (v každém větším městě je to kontaktní centrum) a podporu při první návštěvě tohoto zařízení. Pokud byste si o tom chtěla více popovídat, zajděte do některého odborného zařízení sama, poradenství zde poskytují i lidem, kteří s drogami nemají nic společného, ale řeší problém s drogami u někoho blízkého. Kontakty na tato zařízení naleznete na adrese www.drogy-info.cz v sekci „mapa pomoci“. Kdybyste ještě potřebovala nějaké další informace, ozvěte se.