Pervitin/Kokain
Niki
Chtela bych se zeptat, jaky je rozdil mezi pervitinem a kokainem. Jak clovek pozna po poziti, ze se jedna o jedno a ne o druhe? Podle informaci na internetu maji obe latky stejne ucinky

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pervitin a kokain patří do skupiny stimulačních drog, ale jejich účinky úplně stejné nejsou. Intoxikace má řadu velmi podobných znaků, ale stejný průběh nemá. Pervitin a kokain mají také rozdílné složení. Nevím, kde na internetu jste informace hledala, ale přijde mi překvapivé, pokud jste nenašla žádné informace o rozdílech v efektu těchto dvou drog. Obě drogy mají stimulační efekt - tedy nastupuje přebytek energie až neklid, obvykle hovornost, zvýšené sebevědomí, ztráta zábran, leckdy zvýšení sexuálního apetitu. Na fyzické úrovni se projevuje zvýšením krevního tlaku, rozšířením zornic, zrychlením pulsu, napětím, ztrátou chuti k jídlu a nepotřebou spánku. Při dlouhodobém užívání mohou přicházet psychické potíže od podrážděnosti a agresivity či depresivních a úzkostných stavů až po toxické psychózy. Při užívání pervitinu i kokainu se může rozvinout silná psychická závislost, fyzická závislost s abstinenčními příznaky, která je typická pro opiáty, se zde nerozvíjí. Vysazení drogy bývá provázeno obvykle velkou únavou, spavostí a také zvýšenou potřebou jídla, tyto stavy většinou během několika málo dní odezní. Co se týče rozdílu v účinku, tak ten nejdůležitější je v délce trvání intoxikace po jednorázovém užití - zatímco efekt kokainu trvá cca 30 min až 1 hodinu, efekt pervitinu je mnohem delší a intoxikace trvá několik hodin (6-8). Účinek kokainu bývá popisován jako jemnější, u pervitinu je účinek poměrně razantní. Kokain má jinou konzistenci než pervitin, dal by se pravděpodobně poznat zrakem ještě před aplikací. Čím se dá odlišit, je také to, že kokain má také lokální anestetické účinky, takže pokud člověk drogu šňupne nebo jí předem ochutná, tak se dostaví podobný pocit jako po injekci u zubaře (znecitlivění). Pervitin tento účinek nemá. Zkuste si přečíst také texty o obou drogách na našem webu, najdete tam i další podrobnosti. Proč to vlastně potřebujete vědět?