co udělat?
klokan
právě jsem obdržela důvěrnou informaci, že můj 22letý syn, který již nežije s námi, ale dobře s námi vychází, kromě alkoholu holduje i drogám. Zajímá mě jaké šance mám, jako rodič dospělého dítěte, tento fakt zvrátit. Kam se obrátit o radu. Mám pocit, že bych měla něco podniknou. Díky za odpověď

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, před tím, než přistoupíte k řešení situace, promluvte si se synem o informacích, které jste obdržela a uvidíte, co se dozvíte. Pokud máte mezi sebou hezký vztah a dobře spolu vycházíte, je velká pravděpodobnost, že Vám syn otevřeně řekne, co se děje. Pokud syn nebude vnímat užívání alkoholu a drog jako problém, šanci na zvrácení jeho chování v této fázi příliš velkou nemáte. Můžete mu dát najevo svůj negativní postoj vůči jeho užívání drog, můžete mu přestat poskytovat nějaké výhody (pokud mu je poskytujete), o které by nerad přišel (finanční výpomoc, praní, vaření uklízení v jeho bytě…). Nabídněte mu kontakty na zařízení, která se zabývají drogovou problematikou. Dejte mu najevo, že pokud se rozhodne abstinovat (motivace ke změně se většinou objeví s problémy, které po určité době přijdou – zdravotní, psychické, finanční), jste ochotni mu pomoci. O radu se můžete obrátit na nějaké odborné zařízení, např. kontaktní centrum. Kontakty naleznete na adrese www.drogy-info.cz pod heslem „mapa pomoci“, pokud jste z Prahy, můžete využít služeb Poradny pro rodiče Sananim. Poradna sídlí ve Školské 30, Praha 1 v zadní části restaurace a kavárny Café Therapy, tel. 284 824 234, 739 268 527.