poradte mi
1111
prosim vas poradte mi co čeka meho kamoše za to že ho dneska chitili v polsku a mel u sebe pervitin je na zadržovačce ....děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud ho chytili v Polsku, tak se věc bude řídit polskými zákony, které bohužel neznám, co se týče sankcí za drogové přečiny. Je ale možné, že polská policie předá případ do ČR. Nevím, za jakých okolností a s jakým množstvím drogy kamaráda zadrželi, ale pokud se jednalo jen o prosté držení, tak je to lepší varianta než jiné nakládání s drogami (distribuce, převoz přes hranice). Mrzuté je, že pokud zůstane v Polsku a nebude to vypadat dobře, bude muset mít polského advokáta, český obhájce nemůže fungovat v cizí zemi s rozdílným právem. Pokud případ předají do ČR, tak jsou možnosti bezplatné právní pomoci. Zkuste získat víc informací, pokud je to možné a obraťte se na Právní poradnu A. N. O. ( více na www.drogovaporadna.cz/pravniporadna.php), která poskytuje bezplatnou právní pomoc lidem, kteří se dostali do konfliktu se zákonem v souvislosti s užíváním drog a jejich blízkým. Možná, že by Vám i mohli poskytnout nějaké informace, jak by to mohlo vypadat v Polsku, pokud by případ zůstal tam a doporučit nějaké kontakty (podobná právní služba ovšem v Polsku určitě neexistuje, pokud by potřeboval obhájce a právní pomoc, tak by si ji musel zaplatit. Advokáta je nutné zaplatit, i pokud Vám ho přidělí soudem). Každopádně by Vám podrobně vysvětlili, jaké jsou možnosti v případě předání do Čech a pokud by na to došlo, tak by byli schopní zajistit právní pomoc. Hodně štěstí. Při cestách do zahraničí se vyplácí opatrnost, komplikace mohou být pak nečekaně velké.