viki
Dobrý den, prosím o radu, přítelova matka je zaléčená alkoholička, před deseti lety byla na léčení, ted vše začlo na novo, v posledních 3 letech se z alkoholismu dostává, a zas do něj spadá, momentálně je to opět ve fázi pití. Prosím poraďte, co můžeme dělat..Domluva už nestačí

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že to musí být těžká situace, zvlášť pokud matka přítele byla po léčení nějakou dobu v pořádku a teď se celý problém znovu vrací. Bohužel neznám moc podrobností, nevím, zda matka bydlí sama či s Vámi a jste tak tím víc zasažení, zda si uvědomuje, že se dostává opět do potíží, zda jste s ní o tom mluvili, jak se k tomu staví a zda má nějakou motivaci s tím něco dělat... Pokud byla v minulosti v léčbě a dařilo se jí nějakou dobu abstinovat, tak by se měla uvědomovat, že je současná situace neudržitelná a že by potřebovala odbornou pomoc, je ale podle toho, co píšete, tak asi spíš problém bagatelizuje a pomoc odmítá. Možná by pak nebylo od věci, abyste se zašli někam poradit Vy, příp. přítel. Existují ambulance zaměřené na závislosti a další zařízení, která pracují s rodinnými příslušníky závislých, a kde by mohli poskytnout potřebné informace, podporu a inspiraci, jak s matkou komunikovat, jaký postup by byl nejlepší. Pokud mi napíšete, odkud jste, mohla bych se Vám pokusit najít takové kontakty ve Vašem regionu.