Velka prosba o pomoc
Jeník
Dobrý den,jsem v takové bezradné situaci,proto se obracím sem.Má bejvalá přítelkyně po našem rozchodu (asi měsíc to je) ,začla brát pervitin eště ve větším množství než když jsme spolu byli (Já sem byl vždy proti tomu a nikdy jsem to neměl) Bohužel se zná s jedním ,,vařičem,, který jí to dává zadarmo,nikdy nic neplatila a dokonce když jsme spolu byli,tak i jí hlídal aby nepřebrala.Od rozchodu jsme se neviděli ani nekontaktovali.Teď k tomu problému-kamarádka mi zavolala,že jí potkala a byla uplně sjetá a mimo,že se na ní dokonce vykašlal i ten ,,vařič,,.teď společně řešíme jestli jí můžem nějak pomoct.Bohužel s rodičema už nebydlí,tak jsme přemýšleli kontaktovat je.Zavřít jí asi nemůžem někam,protože už jí bylo 18.Tak jestli mi poradíte co s ní dělat jako člověku co jí chce pomoct.Vim,že musí chtít sama,ale nechceme aby zkončila fakt špatně atd...děkuju za každou odpověď i radu.

Odpověděl: Uživatel Testovací
Zdravím, je pochopitelné, že máte starost o člověka, který je Vám stále blízko, ač již spolu nemáte partnerský vztah. Ale, jak sám vlastně píšete, jestliže oné osobě již bylo 18 let, tak jsou možnosti omezené. Omezené v tom smyslu, že záleží především na ní, co se rozhodne udělat. Bohužel je to tak, když člověk chce drogy brát a vyhovuje mu to a je spokojený, těžko mu v tom budete bránit. Třeba to ale takhle úplně není a sama si uvědomuje, že drogy nedávají uživatelům jen samé výhody. Určitě se s ní můžete vidět a zkusit situaci probrat. Můžete ji zkusit doprovodit či zprostředkovat schůzku v nějakém zařízení s odborníkem na drogy - adiktologem (např. kontaktní centrum apod.). Tam může přijít a nezávazně a anonymně situaci probrat, kdyby měla zájem, určitě jí tam pomohou zařídit nějaký druh léčby. I kontaktování rodičů je alternativa, musíte však sám rozhodnout, jestli je to krok, kterým jí nějak pomůžete. Myslete však také na sebe, abyste se nedostal do příliš složité situace. Držím palce.