LILI
Tak jsem se rozhodla...Koncim s tim...Rodicum jsem to rekla a mam od nich naprostou podporu...Prerusila jsem vsechny kontakty s lidma co drogy berou...Bylo to tezky ale jinak to asi nejde...Ted se chystam do Pardubic planuji to na pristi tyden...Moc vam dekuji...Ted uz se s tim musim poprat sama...Zacina se to zase obracet k lepsimu...Nejsem cista dlouho, ale citim se o moc lepe...Snad to zvladnu..Rozhodla jsem se udelat dlouhou a tlustou caru za tim vsim..Ani jsem necekala ze budu mit tolik podpory od ostatnich lidi co se kolem me pohybuji..Je to uzasny a tahne me to v pred...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Jsem ráda, že se Vám podařilo se tak rychle rozhodnout. Myslím, že říct to rodičům bylo nanejvýš moudré řešení, pokud s nimi bydlíte. Jednak to přispěje k pochopení toho, co se s Vámi v poslední době dělo a jednak by Vám mohli být významnou oporou. Také je velice rozumné přerušit kontakt s lidmi, kteří berou. Bez toho by se Vám abstinovalo dost těžko a šance na úspěch by byla dost malá. Chválím to, že jste se rozhodla zajet do Pardubic - nejspíš do kontaktního centra nebo ambulantního programu, který jsem Vám nabízela minule. Věřím, že jste teď motivovaná a rozhodnutá za tím vším udělat tlustou čáru, jen je potřeba, abyste byla ostražitá a počítala s tím, že to bude stát dost úsilí a že některé věci nepůjdou možná tak rychle, jak byste si představovala. Nicméně, když budete mít i odbornou pomoc, půjde to zvládnout líp. Mohou nastat nečekané, rizikové, stresové situace, ve kterých si třeba nebudete vědět rady a se pak chutě a myšlenky na drogy vrací. S odbornou podporou je možné se podívat jednak na věci z minulosti, co mohlo být příčinou toho, že jste se dostala k drogám, a jednak na současnost, tedy co by Vás teď nejvíc ohrožovalo, jak zvládat zátežové situace i každodenní život, jak zvládat chuť a vzpomínky na drogy. Umožní Vám to líp pochopit to, co pro Vás drogy znamenaly a jaké slepé místo ve Vás měly za úkol zakrýt. Když to člověk dokáže nahlédnout, tak mu to pomůže i do budoucna a budete vědět, čeho se vyvarovat. Pomůže Vám to odhalit ty situace, které by pro Vás teď mohly být riskantní s ohledem na drogy. Napadá mě, že by možná nebylo od věci, pokud by rodiče využili nějaké ambulantní poradenství také. LAXUS v Pradubicích určitě nabízí i konzultace nebo skupiny pro rodiče a blízké. Pomohlo by jim to se v tom celém lépe zorientovat a také k vašemu vzájemnému pochopení a podpoře. Tak zatím přeji hodně štěstí a když by byl nějaký problém, tak samozřejmě kdykoli napište.