perník
23
ahoj....zajímá mě jesli si můžu vybudovat závislost na perníku když ho šnupu párkrát za měsíc,ale jen tak dva tři dny v kuse maximálně,většinou je to jen na akcích,abych vydřžela!!někdy je to i pět čar za večer!je to moc??ale jinak nemám potřebu si ho brát!!!děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Závislost na pervitinu vzniká obvykle postupně a většina lidí nejde do experimentu s pervitinem s tím, že se chtějí stát závislí... ono se to prostě pak nějak vymkne kontrole. Takže i když člověk užívá pervitin občas, tak se riziku závislosti vystavuje. Kromě toho - píšete, že ho berete párkrát za měsíc a dva až tři dny v kuse. To už mi nepřijde jako občasné užívání, ale relativně pravidelné a kontinuální. Zatím je to zřejmě spojené s tím, že vyrážíte někam za zábavou a kamarády. Tvrdíte, že jinak nemáte potřebu pervitin brát... což se dá takto přes internet těžko posoudit, zda to tak skutečně je. Nicméně pokud se Vám život zúžil na akce s pervitinem, pak nějaké období rekonvalescence po propařených pár dnech a pak další akci, tak bych to považovala za hranici, kdy máte k závislosti celkem nakročeno... Zkuste se zamyslet nad tím, proč jste vlastně poslala svůj dotaz... asi máte obavy, že něco není už úplně v pořádku a možná Vám to trochu přerůstá přes hlavu. Jinak byste neměla tendenci se ujišťovat, že to tak není. Bohužel ujištění, že se závislá nestanete a že frekvence a intenzita Vašeho braní pervitinu je v pořádku, tak to od nás nedostanete, je mi líto. Bylo by fajn zvážit, zda se nepokusit s pervitinem přestat dřív než bude pozdě. Ale to je samozřejmě na Vás. Když byste se chtěla na cokoli dalšího zeptat, tak napište. Zatím držím palce a buďte na sebe opatrná...