Dotaz
Dobrý den,moje matka pije 40 let.Převážně tvrdý alkohol,3xbyla na léčení-neúspěšně.Bydlí s náma v rodinném domku,máme dvě malé děti a už nevíme kudy kam.Dá se s tím ještě něco dělat?Pije vždy zhruba 14 dní v kuse a tak se to opakuje každý měsíc.Vypije půl litru až litr destilátu denně.Děkuji

Odpověděl: Uživatel Testovací
Dobrý den, chápu, že Vaši situaci musíte i s rodinou těžce prožívat. Společný prostor, ve kterém žijete, situaci dělá intenzivnější. Podobně asi prožíváte bezmoc při tom, když vidíte, že Vaše matka byla opakovaně v léčbě, ale stále se ji nedaří abstinovat. Závislost na alkoholu je bohužel opravdu často velmi silná a dlouhodobě abstinovat se podaří jen části závislých. Je Vaše matka motivovaná k abstinenci? Přemýšlí o změně? Pokud ne, tak máte bohužel možností málo. Určitě můžete zkusit situaci řešit jinak než v minulých třech případech. Třeba zkusit vyhledat jinou formu léčby - jiného psychiatra a ambulantní program nebo jinou psychiatrickou léčebnu. Nebo zkusit řešit situaci z pohledu celé rodiny a obrátit se na rodinnou poradnu, kam byste šli celá rodina. Nebo zkusit svépomocnou skupinu - Anonymní alkoholici. Avšak vzhledem k množství alkoholu, který vaše matka denně vypije, by počáteční období případného vysazení mělo proběhnout pod lékařským dohledem na detoxifikačním oddělení léčebny, kde mohou lékaři závažné abstinenční příznaky vhodně korigovat medikací. Nejdůležitější však vždy bude to, jestli Vaše matka alespoň přemýšlí o tom, že by své chování mohla ještě změnit. Také by bylo rozumné nedovolit, aby alkoholismus vaší matky zcela pohltil váš život a život vaší rodiny. Ačkoli jste v náročné situaci, zkuste se také zaměřit na to, co můžete udělat pro sebe a své děti. Bohužel, problémy spojené z řešením situace jako je vaše, vyžadují více prostoru než je schopna poskytnout internetová poradna, určitě by vám více pomohla osobní podpora v některém z odborných zařízení, které se specializují na poradenství rodinám závislých. Když byste měl zájem, znovu napište a uveďte region, zkusíme vám vhodnou organizaci doporučit.