Jak skončit s pitím
jirka
Dobrý den Už dlouhou dobou se potýkám s alkoholem a to se všemi možnými souvisejícími jevy. Objektivně sám sebe dokážu posoudit jako těžkého alkoholika. Existují nějaké webové stránky, kde bych se dozvěděl, jak s tím zabojovat sám? Nemám zájem o odkazy na stránky, kde se tenhle problém popisuje v obecné rovině a doporučuje docházení do skupin typu AA. Tím však nechci nijak znevažovat jejich práci. To v žádném případě ne. Chtěl bych spíše adresu na web, kde je konkrétně popsáno jak na to sám. Díky za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Mohu Vám doporučit některé svépomocné materiály dr. Nešpora a také Vám můžu dát odkaz na web, na kterém je možné na základě vyplnění podrobného internetového dotazníku zhodnotit závažnost závislosti na alkoholu a získat nějaké informace, jak situaci zvládnout. Nedokážu takto přes internet posoudit Vaši situaci a to, zda je reálné, abyste problém zvládl sám. Tím Vás nechci nijak podceňovat, jen je nutno říct, že se to člověku samotnému zvládá dost těžko a s nějakou odbornou podporou je výrazně vyšší šance na úspěch. Nemusí se jednat jen o skupiny AA ani o nástup do léčebny, existuje řada zařízení, kde můžete vyhledat ambulantní služby zaměřené na pomoc lidem, kteří mají podobné potíže jako Vy. Pokud byste vyhledal specializovanou pomoc (především mám nyní na mysli psychiatrické ambulance zaměřené na závislosti, dříve označované jako AT poradny), tak by jednak zhodnotili, jak na tom jste i co se týče zdravotního stavu a také by Vám mohli předepsat léky, které by mohli pomoci k duševní stabilitě (moderní nenávyková antidepresiva), zmírnit chuť na alkohol (nejnovější léky ReVia a Campral) a také je možné pod dohledem využít Antabus, který zhoršuje snášenlivost alkoholu (přičemž jeho účelem není, aby Vám bylo špatně, ale aby tato pojistka v podobě léku vedla k abstinenci). Tak to uvažte. Pokud byste potřeboval vyhledat nějaké kontakty na odbornou pomoc ve Vašem okolí, napište mi, kolik je Vám let a odkud jste a já bych Vám mohla doporučit někoho z kolegů. Zatím přeji hodně štěstí. Odkazy: 1) http://alkotest.drogy.net (test týkající se alkoholu s podrobným vyhodnocením a odkazy na svépomocné publikace) http://alkotest.drogy.net/resources/svepombrozura.pdf http://alkotest.drogy.net/drinkrestrict.php http://alkotest.drogy.net/resources/consumdiary.pdf 2) http://www.drnespor.eu/addictcz.html (níže uvedené publikace jsou zdarma ke stažení a najdete tam i řadu dalších textů a článků k tématu, taktéž volně dostupné) Nešpor K. První pomoc pro lidi s návykovými nemocemi. Nešpor K. Zůstat střízlivý. Určeno lidem závislým na alkoholu, závislostí ohroženým a jejich příbuzným. Nešpor K. Jak zlepšit sebeovládání - praktické postupy. 3) Další dotazník a informace http://www.drogy-info.cz/index.php/dotaznik/view?did=2 http://www.drogy.net/portal/alkohol/