LILI
Je mi 18let..Bydlim v Chrudimi..Pervitin beru pres 2 roky...Zatim si ho nepicham, ale nikdy nevim kdy spadnu i do toho...Vcera me chteli rodice vyhodit z domu jen diky memu bratrovi mam jeste kdy bydlet...Muj nejlepsi kamos se mnou skoncil, proto ze jsem nebyla schopna se s nim o tom bavit...A kdyz uz to konecne dokazu tak me nechce videt...Poprve mi pervitin podal muj byvaly pritel, nas vztah trval 1 rok a byl to vztah dvou fetaku, bez budoucnosti, bez reality...Ted uz si to schanim sama, kdyz mi dosli finance tak sem zacala okradat vlastni rodice...Prijdu si jak lidska hiena..Dokazu o tom psat, ale nevim jestli bych se o tom zvladla bavit s nekym cizim a navic s nekym kdo to nikdy neskusil...Zdravotni problemy mam asi jako kazdej kdo v tom delsi dobu je ledviny a rapidni ubytek na vaze behem 14 dnu jsem ze svych 55 kilo zhubla na 48kg...Nebyla jsem schopna se zvednou s postele a uz vubec do sebe dostat kousek jidla..

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že jste v obtížné situaci a že nevíte v tuhle chvíli moc kudy kam. Ale určitě to má řešení, byť nikdy v případě drog nejsou zázračná a okamžitá. Píšete, že je Vám 18 let, berete přibližně 2 roky, neberete injekčně, s drogami souvisí finanční potíže a krádeže, které vedou k potížím doma s rodiči (hrozící vyhazov). Zdravotní potíže máte patrně běžné, které by odezněly, pokud byste přestala pervitin užívat (především ten rapidní úbytek na váze, nechuť k jídlu, únava), nevím, z čeho jste odvodila, že byste měla mít problém s ledvinami, to by zasloužilo nějaké vyšetření, nebývá to úplně běžné, přestože to tak může vypadat. Začala jste brát s ex-přítelem, teď tuším žádný partnerský vztah nemáte, píšete jen, že jste pravděpodobně přišla o kamaráda, se kterým už není možné se o Vašich potížích bavit. Nepíšete, zda se Vám daří chodit do školy nebo do práce. Netuším také, zda Vás rodiče chtěli vyhodit kvůli krádežím, aniž by věděli o drogách nebo zda o Vašem problému vědí. Vím, že se Vám to asi nezdá, ale celkově ta situace není tak strašná, aby se s ní nedalo něco dělat. Všechno, o čem píšete, se postupně vylepší, pokud přestanete brát. Pokud ale budete pokračovat v braní, tak patrně dojde k tomu odchodu z domu, s rodiči a možná pak ani s bratrem nebude dobrá komunikace, přátele zpět nezískáte, o zdravém partnerském vztahu nemluvě, a potíže se zdravím, finanční problémy i sociální se budou jen prohlubovat. Stálo by za to se pokusit s tím nějak hnout. Ale jak už jsem psala, asi to nevyřešíme přes internet. Mohla bych Vám doporučit kolegy z kontaktního centra pro uživatele drog v Pardubicích, to by pro Vás mělo být dostupné. Kolegy osobně znám a myslím, že se nemusíte obávat, že by došlo k nějakému "odsuzování", "nepochopení"... To, zda někdo z profesionálů má nebo nemá zkušenost s drogami, je podružné. Důležité je, že kolegové mají potřebné vzdělání a praxi s klienty a ví, jak jim pomoci. Kontaktní centrum nabízí své služby anonymně a bezplatně, můžete tam přijít i bez objednání, ale lepší je si schůzku smluvit předem, můžete říct, že jste kontakt dostala přes tuto Drogovou poradnu. Měla byste možnost si o tom promluvit s někým nezávislým, kdo Vám poskytne potřebnou podporu, může Vám nabídnout možná řešení, ale zároveň Vás nebude k ničemu nutit. V Pardubicích je i možnosti docházení do ambulantní léčby, kterou nabízí stejná organizace jako kontaktní centrum (www.laxus.cz, tam najdete i potřebné kontakty). Rozhodnutí, jak budete postupovat dál, je ale vždycky jen na Vás. Tak to zvažte a kdyžtak ještě napište.