m
dobrý den, chtěla bych se zaptat, jak douho trvá očištění a vrácení do normálu (tedy jestli to je ještě možné)ogranismu do normálního stavu po užívání pervitinu ( je mi 21 let a pervitin jsem užívala od 15 let- zprvu přiležitostně a dál asi víte jak to pokračovalo....:-( většinou jsem uživala pervitin inhalačne- nikdy nitrožilně, monenálně jsem 31 dní bez drogy a jsem po dlouhé době šťasná bez vnějších chemických zásahů, ale bojím se jestli jsem si svou hlopostí a nerozvážností nepoškodila nenávratně organismus. děkuji moc za odpověď a opravdu dobře zpracované stránky

Odpověděl: Uživatel Testovací
Dobrý den, 6 let je poměrně dlouhá doba užívání, začala jste poměrně brzy. A nyní si uvědomujete, že asi chcete nějakou změnu. To je na celé situaci nejdůležitější z mého pohledu. Ještě než se dostanu k Vašemu dotazu, tak bych Vám chtěl povědět, co si myslím, že je teď důležité. Píšete, že abstinujete 31 dní, což se může zdát jako dlouhá doba, avšak braní pervitinu bylo několikaleté. První měsíce abstinence jsou obvykle náročné a i když máte za sebou první etapu, mohou do budoucna nastat situace, které budou pro Vás zátěžové a rizikové. Proto byste si zasloužila kontakt s nějakým odborníkem, se kterým můžete probírat aktuální situaci a dostat se k další motivaci a chuti abstinovat. Říká se tomu ambulantní léčba nebo doléčování. Byla by škoda se opět k užívání vrátit. Očištění těla od látky samotné je poměrně rychlé. V tuto chvíli se látka ani v krvi ani v moči nenachází. Vrácení do normálu je však něco jiného. To není o tělu, ale především o duševním rozpoložení. Tělo podpoříte zdravým a pravidelným režimem, pravidelnou stravou, dostatkem tekutin a třeba nějakými vitamíny. Je dobré se vyvarovat i jiných návykových látek, byť Vám možná nepřijdou tak nebezpečné (marihuana, alkohol), mohou komplikovat Váš psychický stav a zvyšovat chutě na drogy. Duševní stav je opravdu třeba řešit osobně s odborníkem. Kontakty Vám rád zašlu, jen nevím, kde se náchazíte, abych Vám vyhledal blízká zařízení. Držím palce a dejte vědět, rád kontakty vypíši.