Preventivní prohlídka
Dobrý den, zítra mám jít na 15 letou preventivní prohlídku a donést s sebou ranní moč. 18.6.2009 jsem si poprvé za život asi 3 krát, možná 4 krát potáhl marihuany (přes sklíčko) a podruhé 30.6.2009 asi tak 5 "prdů"...takže za život jsem hulil 2 krát, nic méně ani jednou se mi nepodařilo dosáhnout nějakého dobrého pocitu nebo nějakého stavu. Vlastně to byly spíše takové experimenty a už nikdy to nebudu zkoušet, protože si uvědomuju jaké to může mít dopady na můj zdravotní stav atd. Je tedy možné, že při preventivní prohlídce mohou ještě v moči najít nějaké stopy po marihuaně? Dá se vůbec marihuana v moči zjistit při normální prohlídce nebo by byly zapotřebí udělat další speciální testy, které nejsou součástí preventivních testů? Předem moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Při běžné preventivní prohlídce se testy na přítomnost drog nedělají, takže z toho obavy mít nemusíte. Navíc, pokud jste kouřil marihuanu naposledy na konci června, tak by i v případě testů na přítomnost drog byl výsledek s největší pravděpodobností negativní. Pokud se jednalo jen o experiment, tak by neměla mít tato zkušenost nějaký dopad na Váš zdravotní stav, jestliže od té doby nepozorujete nějaké potíže, které by s tím mohly souviset (výjimečně se může stát i po jednorázové skušenosti, že se objeví nějaké psychické nesnáze, ale nebývá to obvyklé). To jen pro Vaše uklidnění. Kdybyste kouřil marihuanu nějak intenzivně, tak to samozřejmě bude mít rizik víc. Tak na sebe buďte opatrný a přeji hodně štěstí.