jak pomoci
eny
ahoj.potrebovala bych poradit,jak mam pomoci sve sestre ktera uz je zhruba tri roky zavisla na pervitinu a tvrdi ze uz nefetuje. prosim poradte mi nekdo jak ji mam z toho dostat.diky

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, je dobře, že chcete pomoct své sestře, ale Váš dotaz je hodně obecný, nepíšete, jestli s Vámi sestra bydlí, kolik jí je let, jaké problémy má anebo jaké problémy má zbytek rodiny s ní, podle čeho jste poznala, že pervitin užívá i když sestra tvrdí, že už neužívá….Zatím neexistuje žádná tabletka nebo zaručený postup, jak někoho dostat z drogové závislosti. Pokud sestra nebude chtít Vaši pomoc přijmout – těžko jí pomoc vnutíte. Ale něco přece jenom udělat můžete. Můžete sestře říct, co si o celé situaci myslíte, můžete jí říct o svých obavách o ni a dát jí jasně najevo, že s tím co dělá, nesouhlasíte. Nastavte jí „zpětné zrcadlo“ – řekněte jí, jak hodně se změnila a co s ní pervitin dělá. Promluvte si o tom všem s rodiči – ti mají více možností, jak situaci řešit. Pokud ani jedna možnost, kterou jsem Vám popsala, není ta pravá pro Vás – navštivte odborníka v zařízení zabývající se drogovou problematikou – např. kontaktní centrum (většina center nabízí poradenství pro rodinné příslušníky osob závislých na drogách), zde si můžete o celé situaci nezávazně, anonymně a bezplatně promluvit. Mějte se hezky.