MICHAELA
DOBRÝ DEN.CHTĚLA BYCH SE OD VÁS DOZVĚDĚT...MŮJ PŘÍTEL UŽ MINIMÁLNĚ 4 ROKY BERE PERVITIN.JEHO TÝDENNÍ SPOTŘEBA JE KOLEM 3-4GR .TED BY CHTĚL PŘESTAT...DVA TÝDNY PROSPAL A JE I DOCELA NERVOZNÍ A VÝBUŠNÝ..ALE ŘÍKÁ ŽE TO ZVLÁDNE SÁM BEZ JAKÉ KOLIV POMOCI.MĚ SE TOMU ALE NECHCE VĚŘIT ŽE TO JDE JEN TAK BEZ NIČEHO..NECHCI MU KONTROLOVAT RUCE ABY SE NECÍTIL BLBĚ..ALE CHTĚLA BYCH VĚDĚT JESTLI JE ČLOVĚK PO TOLIKA LETECH A TAKOVÝCH DÁVKÁCH SCHOPEN PŘESTAT BEZ POMOCÍ LÉKAŘŮ...SNAD JSEM VÁM TO PŘIBLÍŽILA CO NEJVÝSTIŽNĚJI...PŘEDEM DĚKUJI ZA ODPOVĚD

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, to, že to přítel sám zvládne je možné, ale určitě by zvýšil šanci na úspěch tím, že by abstinenci zvládal s odbornou pomocí. Myslím, že vyhledat odbornou pomoc je projevem zodpovědnosti a nikoliv slabosti. Při počáteční abstinenci jsou spánek a psychická labilita normální jevy, které budou časem odeznívat. Při tak dlouhém a intenzivním užívání však nejde jenom o to měsíc nebo dva měsíce překonat bez drogy, ale jde hlavně o to, aby přítel změnil svůj životní styl, který při tak intenzivním braním musel být zcela odlišný od „normálního“ života. O tom, jak fungoval nic nepíšete, ale zřejmě bude muset změnit prostředí, ve kterém se pohyboval, přátele, se kterými trávil čas, zábavu, která ho uspokojovala a další věci. A to je, myslím mnohem obtížnější než tělo zbavit drogy. Takže s ním zkuste (až k tomu bude vhodná příležitost a příteli bude lépe) promluvit o tom, proč to chce zvládat sám, nabídněte mu svou podporu a pomoc – např. mu nabídněte, že s ním do nějakého odborného zařízení zajdete, pokuste se mu důvěřovat, že to zvládne, až mu bude lépe, můžete např. plánovat společný program, který nebude mít nic společného s drogami. Ale také si sama pro sebe promyslete, jak se zachováte, když přítel znovu začne brát. Uděláte dobře, když navštívíte (ať již s přítelem nebo sama) zařízení, které se zabývá drogovou problematikou - o všem si zde můžete anonymně, nezávazně a bezplatně promluvit. Tak Vám oběma přeji abyste to zvládli.