xxx
Už to dál nevidržim to se nedá mám abstˇák nevim jakl dál.Nemám na to jít někam do poradny a povídat si s někým o svých problémech s váma mě to aspon trochu jde ale znočí do očí,nejsem na to stavěná.Jak dál má to ještě smysl jsem ztracená!

Odpověděl: Jana Marečková
Má to smysl a velký! Jenom nevím jestli má smysl zvládat to všechno sama. Podle toho, co píšete, nyní užíváte opiáty krátkou dobu – fyzické potíže způsobené abstinenčním syndromem byste mohla zvládnout, ale Vaše tělo může být po předchozích zkušenostech s opiáty na závislost citlivé. Nepíšete, jak se absťák projevuje, jestli hůře zvládáte fyzické potíže a jaké anebo psychické problémy spojené s chutěmi. Teď je Vám zle a ještě chvíli bude, ale je důležité myslet na to, že tyto stavy odezní – fyzické potíže maximálně do 14 dnů a s chutěmi to bude horší, ty budou trvat déle, ale s tím jistě máte zkušenosti. Hodně pijte (samozřejmě nealko) – vyzkoušejte meduňkový čaj, užívejte vitamíny a minerály. Vydržte a pokud by Vám bylo hodně zle, překonejte své obavy a vyhledejte pomoc, bylo by škoda začínat znovu. Zkuste si sama pro sebe pojmenovat, čeho konkrétně se obáváte při případném osobním kontaktu s odborníkem. Třeba to pak nebude tak nepřekonatelné. Internetová poradna je přece jenom služba prvního kontaktu, která Vás má nasměrovat na další pomoc. Některé složitější věci se po internetu nedají vyřešit. Pokud by pro Vás byl přijatelný alespoň telefonický kontakt – můžete zavolat na poradenskou linku do kontaktního centra Sananim – 283 872 186.