rozpoznání
Vendy
mám podezření,že můj muž užívá drogy,nemohu s ním o tom mluvit,prosím popište chování člověka závislého na tvrdých drogách nebo jak mám nenápadně zjistit,jestli mé podezření správné,děkuji za odpověd

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel nepíšete moc informací o tom, jak situace vypadá. Pak je složité nějak konkrétněji poradit. Nevím, jak vzniklo Vaše podezření, že manžel užívá drogy, případně jestli máte podezření na nějakou konkrétní drogu, zda se nějak změnilo jeho chování v poslední době či zda jste se tu informaci od někoho doslechla..., nevím, zda měl Váš muž někdy s drogami nebo jinými návykovými látkami potíže, zda aktuálně řeší nějaké nesnáze (zdravotní, pracovní...), nevím, proč není možné s ním o tom mluvit, zda už jste se o to pokoušela nebo ne, také nevím, kolik je manželovi let, zda máte děti a jak celkově vypadá Vaše rodinná situace. Nejčastějšími průvodními jevy jsou nápadné změny v chování (např. u pervitinu se může jednat o střídání zvýšené aktivity, noční nespavosti s výraznou únavou, spavostí, skleslostí, podrážděností až po závažné psychické problémy jako jsou paranoidní stavy spojené např. s halucinacemi), změny životního režimu, změna okruhu přátel. Další potíže související s užíváním drog se mohou projevit např. v zaměstnání (potíže s docházkou, snížená výkonnost vedoucí až je ztrátě zaměstnání), finanční problémy (dluhy u přátel, neschopnost splácet půjčky, přispívat na domácnost), potíže se zákonem... V rubrice Pro rodiče na tomto webu můžete najít informace o příznacích, které mohou provázet užívání drog u dítěte, u Vás je sice situace jiná, ale základní věci tam najít můžete, viz www.drogovaporadna.cz/rubrika.php?rubrika=14. Pokud byste napsala víc podrobností, tak bychom se mohly bavit o situaci blíž a mohly bychom přijít na nějaké řešení. Zatím držím palce.