piko
mimi
Dobrý den, 1.7 jsem Vám psala dotaz ohledně mých psychických stavů po perníku a touhy přestat. Vydržela sem to 2 týdny ale pak mě kamarád pozval a já si zas dala. Sice jen 1 čáru ale to jen díky tomu, že už došly peníze jinak bych si dala víc. Každý den vypiju alespoň půl litru vína. Psychické obtíže se sice po 2 týdnech nebraní lehce zmírnily, ale nezmizely. Stále mě nic nebaví, nemám smysl života, než abych šla ven s kamarády, radši popíjim víno sama v posteli. Myslím si, že lidi jsou sobecký svině, a to rozhodně nemyslím jen feťáky. To je možná jeden z mých největších problémů-nenávist k lidem. Chtěla bych se zeptat, jestli mi návštěva psychologa pomůže nebo existuje možnost, že jsem nadobro ztracena. Život s takovými stavy žít nechci. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Jakub Minařík
Ono mozku chvíli trvá, než se dá do kopy po delším braní. A alkohol možná pomůže nedat si pervitin, ale dobu rekonvalescence rozhodně prodlouží. A navíc máte teď v tuto chvíli zjevně depresi (to bude taky souviset s vysazením pervitinu a nadužíváním alkoholu). Pokud mohu mít doporučení jak se dát co nejrychleji do kopy - tak žádný alkohol, pravidelný režim s dostatkem odpočinku, neponocovat, sdostatek tekutin a zdravá strava, fyzická aktivita (max. střední míry), nutit se do nějakých aktivních zábav, nenechávat si moc volna na "seberýpání". Medikamenty - vitaminy skupiny B (léky Magne B6 a Thiamin), pomoci může dlouhodobě piracetam v dosi 2,4-3,6 gramu denně, meduňka na zklidnění. A napište, jak vám to jde. :-) Držím palce.