pervitin
antonio
Můj přítel občas šňupe pervitin,má to vliv na kvalitu spermií? Jsem těhotná,nemůže být poškozený plod? Jak dlouho po požití lze zjistit drogu ze slin ?Jak je tento test spolehlivý?

Odpověděl:
Dobrý den, pro zdravý vývoj plodu je rozhodující, aby drogy neužívala a celkově zdravý životní styl dodržovala matka. V případě injekčních uživatelů pervitinu bývá rizikem především nákaza žloutenkou typu B a C, která často přechází do chronicity, přičemž dotyčný o tom ani nemusí vědět. Nicméně píšete, že přítel pervitin občas šňupe, pokud tedy nikdy neužíval i.v. ani se nechoval jinak rizikově (např. nechráněný pohlavní styk), není nákaza pravděpodobná. Každopádně své obavy ohledně zdravého vývoje dítěte konzultujte se svým gynekologem, který vám doporučí vhodná vyšetření. Co se týče testů ze slin, doba detekce je přibližně stejná jako u testů z krve, u pervitinu to jsou zhruba tři dny. Skutečně spolehlivé testy vám provedou pouze v toxikologické laboratoři, běžně dostupné testy jsou orientační. V souvislosti s vaším dotazem mě spíše napadá, že vychovávat dítě s někým, kdo si občas dá pervitin, nemusí být jednoduché. Nebývají to totiž úplně spolehliví a zodpovědní otcové. Kdyby bylo třeba, klidně zase napište.