--
tykev
Dobry den.Muj dotaz se tyka ohledne tzv. party pills.U nas nejsou k dostani,co vim tak v UK.Par znamich uz melo,a celkem si je vychvalovali.Prijde mi i rozumnejsi konzumovat todle nez extazi,do ktery v posledni dobe vyrobci rvou kdovi jaky svinstvo. Na jednych strankach jsem nalezla obsah tech party pills : Ketones, Dicalcium Phosphate, Magnesium Sterate. Jelikoz me tyhle latky nic nerikaji,chtela sem se informovat o jejich okamzitych ucinciich a moznych nezadoucich ucincich,ci nejakych zdravotnich problemech,ktere by mohly zpusobit.Dekuji

Odpověděl: Uživatel Testovací
Dobrý den, nevím, kde jste nalezla obsah těch tablet, ale látky, které uvádíte, by těžko mohly nahradit extázi, neb nemají psychotropní účinky (kromě Ketones - ketonů, mezi něž patří např. aceton, ale pochybuji, že by byl v pilulkách). K nejpopulárnější látkám, které se dnes užívají na tanečních party jako tzv. party pills, jsou tzv. piperaziny, které se po chemické stránce podobají léku Viagra, ale jejich účinky připomínají spíše amfetaminy, i když ve velmi mírném provedení. Jsou známé pod názvy PEP a Bliss. Nejvýznamnější látkou této skupiny je benzylpiperazin, zkráceně BZP. Benzylpiperazin byl vyvinut ve čtyřicátých letech minulého století pro hubení parazitů dobytka. Pro malou účinnost a závažné vedlejší účinky se však přestal používat. Jako taneční droga byla tato látka užívána již před lety, větší oblibu získala v posledních třech letech. V Británii nyní prodej BZP roste rychlým tempem. V USA je od roku 2002 nelegální. Největší rozkvět zaznamenaly v Austrálii a na Novém Zélandě. Další podrobnosti viz např. www.drogy.net/portal/ostatni/tisk/legalni-drogy_2006_11_22.html a www.drogy-info.cz/index.php/info/press_centrum/rada_eu_rozhodla_o_kontrole_stimulancia_bzp nebo v AJ http://www.erowid.org/chemicals/piperazines/piperazines.shtml http://en.wikipedia.org/wiki/Party_pills Snad to nebude znít jako klišé, když řeknu, že není pravda, že člověk musí vyzkoušet vše. Kdybyste měla další dotazy, klidně se ptejte. Mějte se dobře.