Odpověď NIKI
nel
Dobrý den, odpovídali jste na dotaz NIKI, která se ptala, jestli může být manžel závislý na trávě. Nemáte tak úplnou pravdu, že je závislost vzácná. Můj manžel ji kouří dlouho, cca 15let a v každém jointu, který si ubalí. A těch je i deset i víc za den. Je vznětlivý, zapomětlivý, agresivní a doslova nesnesitelný v případě, že mu dojde a nemá co hulit. Když si zase zahulí, je v pohodě. Takže pozor!!! Moje zkušenost.Dnes po letech vím, že bych tuto ,,lahůdku,, už netolerovala, Je tam psychická závislost.

Odpověděl: Jakub Minařík
Jednotlivý případ nedokazuje pravidlo. Závislost je nepochybně možná, ale trvám na jejím vzácném výskytu. Chápu, že je to pro vás celkem otrava. Ohledně manžela - on také nemusí být problém tolik závislost, může se jednat o jiné psychické obtíže, které si manžel takhle kompenzuje. Není to zdaleka až tak vyjimečné. Pravděpodobnost výskytu jiných duševních poruch při závislosti je až 80% a moje zkušenost je, že pokud se nezaléčí současně probíhající duševní porucha, je zvládnutí závislosti obvykle bez šance. Navíc, pokud někdo hulí 10 jointů denně 15 let, tak je pravděpodobné, že to na něm nechá jisté stopy. Chronický abusus může klidně duševní poruchu i generovat.